Renault chce novým Méganem Grandcoupé konkurovat rovněž Škodě Octavia


Nová generace modelu Mégane se na českých silnicích pomalu zabydluje. Začíná být vidět pětidveřová karoserie hatchback, objednávat se dá i praktičtější kombík. Tím ale ofenziva Méganu nekončí, na náš trh míří též čtyřdveřový sedan, který trochu klame svým jménem. Jeho označení totiž zní: Grandcoupé.

Důvod je nasnadě. Sedany v Česku nepatří mezi typ karoserie, které zrovna frčí. Zatímco na východních trzích stále symbolizují úspěch a váženost majitele, a proto tam Renault novinku pojmenoval Mégane Sedan, Češi dávají přednost praktičtějším pětidveřovým karoseriím. A Renault se domnívá, že i odkaz na karoserii kupé symbolizující výjimečnost, luxus a sportovnost bude prodávat více než přiznání sedanu.
Přitom právě Renault je značkou, která Čechy před několika lety naučila sedany kupovat. Jak malá Thalia, tak větší Fluence, se dokonce v některých etapách svého života staly nejúspěšnějšími novými auty z dovozu, což se žádnému jinému sedanu nikdy nepovedlo.
Jenže to byly ještě doby, kdy Renault platil za levnou značku. Thalia se prodávala i za méně než 150 tisíc korun coby nejlevnější nový vůz na trhu a Fluence šel do boje s heslem "Auto velikosti Octavie za cenu Fabie". Ceník Méganu Grandcoupé zatím není známý, ale podle ředitele českého zastoupení Renaultu Zdeňka Grunta se jeho cena bude pohybovat mezi hatchbackem a kombíkem. Půjde tedy o auto velikosti Octavie s cenou podobnou, případně jen o něco nižší, než je ta Octavie.
"Levnou značkou už Renault na českém trhu nikdy nebude, od toho má aliance Dacii," ujistil Zdeněk Grunt. Autům s kosočtvercem ve znaku se díky novému designu daří v posledních měsících navyšovat prodej na evropském i českém trhu, a nemá tedy jediný důvod se podbízet cenou. Mégane Grandcoupé to tedy na Čechy zkusí designem, bohatou výbavou a moderními technologiemi.

Přímých konkurentů aktuálně na trhu moc nemá. Ford totiž kvůli nezájmu Čechů o čtyřdveřová auta přestal prodávat Focus sedan a Volkswagen Jettu. Největšími soupeři Méganu Grandcoupé tak budou Mazda 3 sedan a Toyota Corolla.

Renault ale doufá, že model – stejně jako jeho předchůdce Fluence – odláká i zákazníky Škody Octavia Liftback, která ale má v očích mnoha Čechů výhodu v podobě praktičtější pětidveřové karoserie. Po Grandcoupé by tak mohly sáhnout například páry všech věkových kategorií, které nemají v plánu převážet rozměrnější předměty.
Podrobný test nového Renaultu Mégane Grandcoupé si můžete přečíst zde. Při prvních jízdách kolem polského hlavního města Varšavy nás zaujala zejména příznivá spotřeba obou naftových motorů 1.5 dCi i 1.6 dCi. Interiér auta působí útulně, elegantně až luxusně. Řidiči si občas stěžovali na omezování levé nohy tvrdým plastovým dílem lemujícím středový sloupek.
Ceny nového Renaultu Mégane Grandcoupé se dozvíme v nejbližších dnech, na prodejny sedan dorazí v listopadu.