Obchodníky roku jsou IKEA i Lidl. Projděte si výsledky ankety


Praha – Absolutním vítězem a držitelem titulu MasterCard Obchodník roku 2015 se potřetí v řadě stal řetězec IKEA. Ten současně vyhrál kategorii obchodníků s nábytkem a bytovými doplňky.
Absolutní vítěz a vítězové jednotlivých kategorií vzešli z reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 1000 respondentů. Rozhodující bylo spontánní jmenování prodejny, počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně, důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry (sortiment, kvalita, orientace v nabídce).
Pouze vítěze ceny veřejnosti určilo přímé hlasování na internetu a prostřednictvím SMS, do něhož se zapojilo přes 123 tisíc lidí. Nejvíce hlasů získal Lidl (69 297), druhá skončila IKEA (66 271) a třetí dm drogerie markt (57 096).
Výsledky soutěže Obchodník roku 2015:
Kategorie
Vítěz
Další pořadí
Absolutní vítěz
1. IKEA

Obchodník s potravinami
1. Lidl
2. Kaufland  3. Globus
Obch. s drogerií a parfumerií
1. Teta drogerie
2. dm drogerie markt  3. Rossmann
Obch. s oděvy a obuví
1. Deichmann
2. Marks & Spencer  3. Baťa
Sportovní oděvy a potřeby
1. Sportisimo
2. SportsDirect  3. Nike
Obchodník s elektronikou
1. CZC.cz
2. T.S. Bohemia  3. Datart
Obch. pro dům, zahradu a chovatele
1. Obi
2. Hornbach  3. Uni Hobby
Nábytek a bytové doplňky
1. IKEA
2. Jysk  3. Sconto nábytek
Internetový obchodník
1. Mall.cz
2. Alza.cz  3. Eva.cz
Cena veřejnosti
1. Lidl
2. Ikea  3. dm drogerie markt
Věrnostní program
1. Teta klub