Útraty čínských turistů v Česku rostou, v průměru zaplatí dvacet tisíc korun


Praha - Čínští turisté v Česku loni poprvé utratili nejvíc ze zahraničních návštěvníků ze zemí mimo Evropskou unii. Jejich podíl na útratách turistů z nečlenských států EU v tuzemských obchodech loni stoupl na 25 procent, zatímco v roce 2014 to bylo 14 procent.
Podíl Rusů, kteří ještě předloni žebříček vedli, naopak klesl na 24 procent z předloňských 44 procent.

Vyplývá to z údajů společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo Evropskou unii zprostředkovává vracení daně z přidané hodnoty (DPH).
Na třetím místě skončili loni návštěvníci z Tchaj-wanu (sedm procent). Více v Česku v meziročním srovnání také utráceli Američané (pět procent) a návštěvníci z Jižní Koreje (tři procenta).
Nejvyšší průměrnou hodnotu nákupu měli loni turisté z Thajska, a to 27 643 korun. Na druhém místě byli návštěvníci z Hongkongu s útratou 25 146 korun, meziročně o 5000 korun víc. Třetí jsou Číňané výší průměrného nákupu 19 712 korun.

Do Česka loni přijelo 285 000 Číňanů, meziročně o 74 000 víc. Počet ruských návštěvníků klesl o 258 000 na 433 000, vyplývá z posledních údajů Českého statistického úřadu.
Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Například pražský obchodní dům Kotva na začátku roku oznámil, že se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině - Kao-tche-wa.