Nová konkurence na železnici. Arriva láká na přímé spojení Prahy se Zlínským krajem a Trenčínem


Zlín - Soukromý dopravce Arriva nabídne obyvatelům části Zlínského kraje přímé vlakové spojení do Prahy. Od prvního března plánuje nasadit víkendové spoje na lince Praha - Olomouc - Uherské Hradiště - Trenčín. V každém směru ovšem pojede vlak jen jednou týdně.
V pondělí dopravce spustil e-shop s jízdenkami a zveřejnil ceníky jízdného. Základní cena lístku do Trenčína činí 350 korun, studenty vyjde na 262 korun. Cesta z Prahy do Uherského Hradiště stojí dospělého 265 korun a má trvat tři hodiny a půl hodiny.

Kromě Arrivy jezdí do Zlínského kraje i ostatní železniční dopravci - RegioJet nabízí do Starého Města u Uherského Hradiště jeden spoj denně, tříhodinová cesta vyjde beze slev na 150 až 354 korun. Leo Express je z Prahy ve Starém Městě u Uherského Hradiště také zhruba za tři hodiny. Ceny se mění podle toho, o jak atraktivní čas se zrovna jedná.  Nejrychlejší přímý spoj Českých drah je v cíli za tři a půl hodiny, jízdenka stojí tři stovky. 
Za pět hodin v Trenčíně
Do Trenčína Arriva podle svého mluvčího Romana Smetky vypraví dva víkendové expresy, které těchto 407 kilometrů ujedou přibližně za pět hodin. Z Prahy vyjede expres Arrivy vždy v sobotu ráno v 8:40 a do Trenčína dorazí ve 13:42. Zpět z Trenčína se vydá v neděli odpoledne ve 14:19 a do Prahy přijede v 19:24.

Kratší dobu tam dále jede například autobus Student Agency, kterým cesta trvá čtyři a půl hodiny. Za pět hodin zvládne do Trenčína dojet z Prahy i dopravce SAD Humenné. Déle naopak trvá spoj s přestupem v Bratislavě - v takovém případě cesta zabere déle než sedm hodin. Podobně pomalá je i cesta vlakem s přestupem v Žilině.
"Počítám, že největší zájem bude o přímé spojení z Uherského Brodu, Bojkovic, Slavičína nebo Bylnice do Prahy. Právě z těchto míst neexistuje žádné expresní přímé spojení s hlavním městem. Buď musíte přestupovat, nebo využít často zastavující rychlíky z Luhačovic," říká ředitel Arriva vlaky Jiří Nálevka. Připomíná, že do Trenčína přímý vlak z Prahy nebo Olomouce zatím vůbec nejezdí.
Hlavní činností Arrivy je linková autobusová doprava. Skupina v České republice provozuje 2000 autobusů, 35 trolejbusů, pět vlaků osobní dopravy a zaměstnává téměř 3200 lidí. Celkový obrat společnosti převyšuje čtyři miliardy korun, ročně přepraví přes 115 milionů cestujících.