Kaufland s Lidlem jsou nejziskovější v Česku. Konkurentům dál utíkají, rostly o desítky procent


Praha -  Nejdřív se výborným výsledkem za poslední rok pochlubil Lidl, teď se přidal i "sesterský" Kaufland. Tržby německého obchodního řetězce v Česku ve finančním roce 2014/2015 stouply o sedm procent na 55,2 miliardy korun. Zisk firma zvýšila o 34 procent na 2,1 miliardy korun.
Společnost chce v Česku dále pokračovat v expanzi. "V následujícím období společnost počítá s otevřením několika dalších nových obchodních domů, jakož i se zvyšováním obratu ve stávajících prodejnách," uvedla firma ve výroční zprávě.
Novou prodejnu Kaufland staví například v Brandýse nad Labem. Už nyní má v Česku 119 prodejen a zaměstnává téměř 12 tisíc lidí.

Kaufland patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz stejně jako řetězec Lidl. Tomu se poslední finanční rok také mimořádně vyvedl, když z isk zvýšil  o 50 procent na 2,6 miliardy korun a t ržby o 16 procent na 33,6 miliardy korun.
Konkurenční řetězce za zmíněnou dvojicí výrazně zaostávají. Diskontním prodejnám Penny Market v roce 2014 v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 milionů korun, tržby se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun.
Tesco v Česku ve finančním roce 2014/2015 vykázalo ztrátu 3,9 miliardy korun při růstu tržeb o 1,1 procenta na 41,7 miliardy korun.
Supermarkety Billa v roce 2014 vydělaly o 62 procent víc - 339 milionů korun. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun.