Rimac Concept_S má 1384 elektrických koní

Rimac Automobili přivezla do Ženevy supersport Concept One.


Rimac Automobili před téměř pěti lety překvapil návštěvníky IAA 2011 svým ambiciózním projektem elektřinou poháněného supersportovního kupé. Stroj pojmenovaný Rimac Concept One tehdy zaujal svým designem a zároveň ohromil jízdními výkony, ale následně se v tichosti vytratil ze scény a mohlo se zdát, že celý projekt skončil neúspěchem.


Pro letošní autosalon v Ženevě bylo oficiálně ohlášeno představení produkčního provedení Rimac Concept One s výkonem 1088 koní (800 kW) a maximálním točivým momentem 1600 N.m.


Chorvatská společnost do Švýcarska skutečně dorazila a zde překvapila strojem, který proměnil původní Concept One v nezajímavý exponát. Ve světové premiéře se totiž představil Concept_S, který má být podle svých tvůrců zlým dvojčetem původního modelu.


Rimac Concept_S se od svého staršího sourozence odlišuje na první pohled díky několika novým komponentům na karoserii, z nichž nejvýraznější jsou spoilery na přídi a zádi. Tyto prvky pak nejsou pouze na okrasu, ale údajně pomáhají karoserii generovat o 34 % vyšší aerodynamický přítlak.


Pohon mají na starosti čtyři nezávislé elektromotory, které jsou umístěny v prostoru mezi rameny náprav. Celkový výkon pohonné soustavy Rimac Concept_S je 1384 kW (1018 k), maximální točivý moment je uváděn 1800 N.m dostupných od nuly do 6500 min-1.


Díky použití čtveřice nezávislých elektromotorů může každé kolo zrychlovat, nebo zpomalovat nezávisle na ostatních. Systém řídicích jednotek ovládajících elektromotory je u této verze označen Rimac All Wheel Torque Vectoring_S a má za všech okolností zajistit ideální trakci.


Energii elektromotorům poskytují baterie s kapacitou 82 kWh, které mohou být dobíjeny z běžné sítě i za využití rychlonabíječky, ale časy dobíjení nebo dojezd vozu na jedno nabití k dispozici nejsou.


Rimac Concept_S ovšem ohromuje svými dynamickými schopnosti. Kupé s karoserií dlouhou 4187 mm, širokou 1842 mm a vysokou 1070 mm je při pohotovostní hmotnosti 1850 kg schopné akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,5 s, z 0 na 200 km/h za 5,6 s a z 0 na 300 km/h za 13,1 s. Maximální rychlost má být až 365 km/h.


Stroj s rozložením hmotnosti v poměru 42:58 ve prospěch zadní nápravy je vybaven 20-palcovými koly obutými do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R o rozměrech 245/35 R20 vpředu a 295/30 R20 vzadu.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy