Mají vůbec smysl jarní detoxy příchodem jara

Detoxové šílenství propuká přesně ve stejnou dobu jako nabídky na nejlepší dovolené, hubnoucí kurzy, kosmetické procedury a kolekce plavek. Jak mu porozumět, a má smysl se do detoxu pouštět?


Detoxikace s příchodem jarních dnů je už běžnou rutinou. Kromě toho, že si vás získává svými sliby o zázračném hubnutí, lehčím organismu a krásnějším životě, nezapomeňte pohlédnout také na její racionálnější stránku. Nejedná se ani o drastickou dietu ani o revoluční proces. Pokud chcete opravdu nastartovat detox, pak si vybíráte běh na dlouhou trať s pomalými změnami, postupným účinkem a až po chvíli se dostavujícím efektem. Počítáte s tím? Pro detoxikaci je nejpodstatnější odhodlání a vytrvalost. Začněte s přidáváním zeleniny a ovoce do svého jídelníčku, stejně tak jako s navýšením pitného režimu v podobě vody a bylinkových čajů. Časem vynechávejte smažené, tučné a příliš sladké. Pokud se vám bude dařit, dojdete do fáze, kdy se z vás stane zdravě se stravující člověk sám o sobě. A detoxikaci už nebudete potřebovat.


Tohle jste nemysleli? Pokud jste v předchozích řádcích nepoznali detox ve smyslu, jež máte na mysli vy, pak vám pravděpodobně hlavou běhají myšlenky o silné dietě, čistících čajích a dnech hladovky. I to se pod pojmem detoxikace skrývá. S tímto radikálním přístupem si ale dejte pozor. Není vhodný pro dospívající ani nikoho, kdo nemá vyrovnaný životní styl. Také si pamatujte, že vhodnou pomůckou nejsou žádné zázračné tabletky a zaručené spalovací programy za několik set korun. A pro organismus může být až příliš šokující a po skončení se vaše vyhladovělá ztráta kilogramů může projevit jojo efektem.


Co můžete udělat hned


1. Jednou denně si připravte ovocnou nebo zeleninovou svačinu. Může být v podobně smoothie, freshe nebo talíře plného všeho, co máte ze sekce ovoce-zelenina ráda.


2. Pijte jen opravdové čaje. Nejlépe zelený, bílý nebo bylinkový. Vyřaďte veškeré míchané ovocné směsi v pytlících. Vždyť to ani nejsou čaje!


3. Pusťte se do mírné zátěže. Alespoň více chůze, lehký běh, jóga nebo pilates. Pohyb vám pomůže více rozhýbat organismus zevnitř.