Renault Mégane 1.2 TCe 130 vs. Volkswagen Golf 1.2 TSI 81 kW

Jeden je na trhu teprve pár dní, druhý netrpělivě čeká na první facelift. Dokáže Volkswagen Golf odolat útoku zbrusu nového Renaultu Mégane?


Do srovnání jsme přizvali exempláře s vrcholnými přeplňovanými dvanáctistovkami.


Nižší střední třída u nás patří k nejoblíbenějším. Je to dáno především tím, že za velice slušné peníze (v závislosti na výrobci už od zhruba 330.000 Kč) nabízí reprezentativní, prostorné a úsporné vozy, se kterými nejste odkázáni pouze na městský či příměstský provoz. V posledních měsících navíc jejich řady poměrně omládly – na podzim přišla nová Astra a modernizovaný Cee´d, jenom o rok dříve zcela nový Nissan Pulsar, a teprve před pár dny čtvrtá generace Renaultu Mégane.


V klasickém redakčním testu jsme již nový francouzský kompakt vyzkoušeli s nejsilnější dvanáctistovkou pod kapotou a nyní přišla řada na první velké srovnání. Do něj jsme záměrně vybrali sedmou generaci Volkswagenu Golf, která již netrpělivě čeká na svůj první facelift, abychom porovnali, kam se vývoj automobilů pro masy za poslední roky posunul. Obstojí mnohokrát chválený etalon z Wolfsburgu, nebo bude muset smeknout před nastupující mladou generací?


Bude stačit 400.000 Kč


Zmínka o 330.000 korunách za hatchback nižší střední třídy není žádná fáma. Za tuto cenu pořídíte Hyundai i30 Czech Edition s jedna-šestkou GDI o výkonu 99 kW, přičemž z přímých konkurentů nemá na tuto nabídku nikdo odpověď. My v dnešním srovnávacím testu nicméně nemíříme na úplný základ, ale naopak na vrchol mezi přeplňovanými zážehovými dvanáctistovkami. V případě Renaultu Mégane se jedná o čtyřválec TCe 130 o výkonu 97 kW v 5500 otáčkách, u Golfu jde o důvěrně známé TSI řady EA211 s jednaosmdesáti kilowatty. Základní ceny obou vozů se liší o pouhou tisícovku ve prospěch Golfu (s výbavou Trendline jej pořídíte za 393.900 Kč), a přestože má Renault podle údajů výrobce výrazně výkonově navrch, realita nakonec může být jiná.


obrázek [600 x 270]


Za necelých 400.000 korun toho od obou srovnávaných automobilů dostanete opravdu mnoho. Jmenuje například automatickou klimatizaci, asistent rozjezdu do kopce, elektricky stahovaná boční okna nebo šest a v případě Golfu dokonce sedm airbagů. Jenže aby vozy vypadaly více „k světu“, musíte ještě pár tisícovek přihodit. Například za litá 16“ kola zaplatíte u Renaultu 10.000 korun (součástí paketu Design jsou ještě zatmavená zadní okna a LED denní svícení Edge Light) a u Volkswagenu dokonce téměř jednatřicet. Mnohem více nás ale zaráží jiná věc – středová loketní opěrka. Zatímco Francouzi ji dávají k linii Zen zdarma (s nižší výbavou zkoušený motor nepořídíte), u Golfu Trendline si za ni musíte připlatit 6.600 Kč.


A jak jsou na tom s cenami vybrané náhradní díly? U Renaultu vás bude více „bolet“ čelní náraz, u Volkswagenu naopak zadní. Plastové přední blatníky Méganu jsou levnější (a lehčí) než u Golfu, a za hodinu práce v servisu si naúčtují více Němci. Ovšem co se záruky týče, tam vedou Francouzi na celé čáře. Standardně dostanete pětiletou garanci s omezením na 100.000 ujetých kilometrů a další „padesátka“ vás vyjde na necelé čtyři tisíce, zatímco u Volkswagenu se musíte spokojit se zákonnou dvouletou lhůtou. Na druhou stranu ale máte celkem šest možností, kterak si záruku prodloužit, přičemž ta nejdelší, pětiletá s omezením na 150.000 ujetých kilometrů, vychází na 13.900 Kč.