Obří pokuta za klamání klientů. OVB Allfinanz prodávala pojištění jako spoření


Praha - Česká národní banka uložila společnosti OVB Allfinanz pětimilionovou pokutu za klamání klientů. Pracovníci firmy v letech 2010 až 2013 prodávali investiční životní pojištění jako spoření, vyplývá z rozhodnutí ČNB.
"OVB Allfinanz bude rozhodnutí ČNB respektovat, i když vnímá většinu z posuzovaných stížností jako součást konkurenčního boje," řekl mediální zástupce firmy Jiří Reichl.
"Více než polovina stížností se týkala smluv uzavřených našimi bývalými poradci, kteří přešli ke konkurenci nebo ukončili svoji činnost. S některými dokonce vedeme soudní spory," uvedl Reichl.
OVB Allfinanz podle něj přijala od roku 2012 opatření v rámci vnitřního kontrolního systému, která ČNB požadovala. "Navíc dlouhodobě podporujeme oborovou iniciativu vzniku registru smluv životního pojištění a poradců, kteří je sjednávají. Ta má sloužit k identifikaci systematického rušení a přepojišťování smluv," dodal. Firma také přistoupila k personálním změnám na pozicích zprostředkovatelů i managementu.
OVB Allfinanz působí na českém trhu od roku 1993 jako dceřiná společnost německé OVB Holding AG. Má více než 1,3 milionu klientů. Mateřská společnost OVB Holding z německého Kolína nad Rýnem vznikla v roce 1970. Působí prostřednictvím dceřiných firem v dalších 14 zemích Evropy.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy