V sobotu večer se zavře část dálnice D1. Do nedělního dopoledne zdemolují dva staré mosty


Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se letos rozhodlo zahájit práce na modernizaci tuzemské nejfrekventovanější dálnice D1 spojující Prahu s Brnem v nezvykle časných termínech. Již nyní pracují dělníci a stavební stroje na čtyřech úsecích. ŘSD počítá dokonce s tím, že by se letos brněnská dálnice mohla opravovat až na osmi částech naráz.

Mezi 48. a 53 kilometrem se jezdí ve zúžených pruzích a ze soboty 19. března na neděli 20. března se tu dálnice úplně uzavře kvůli demolici dvou mostů. Podle harmonogramu ŘSD se začnou uzavírky zřizovat od osmnácté hodiny. Osobní auta budou objíždět 35 až 45 kilometrů dálnice, kamióny dokonce sedmdesát kilometrů a s objízdnou trasou až přes Tábor. Celá akce skončí v neděli 20. března dopoledne.
Pouze po polovině dálnice se ve dvou zúžených pruzích jezdí v úseku Hvězdonice-Ostředek. Ten se nachází ve vzdálenosti 29-34 kilometrů od počátku této dopravní tepny na pražském Chodově.  Modernizace levého jízdního pásu je tu plánována až do poloviny července.

Dokonce již v lednu začala letošní fáze modernizace mezi Měřínem a Velkým Meziříčím (133.-142. km). Jezdí se tu po polovině dálnice ve třech pruzích, jeden volný pruh zbyl i na opravované straně vozovky.
Začátkem března zúžili silničáři část  dálnice D1  v úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Fakticky tak na části tuzemské nejfrekventovanější dálnice mezi kilometrovníky 178 a 182 zahájili letošní etapu  modernizace  tohoto úseku, která začala již loni v červnu. Do 9. července tu budou řidiči jezdit v režimu 2+2 zúžené jízdní pruhy.
Zřejmě jen týdny pak dělí motoristy od zdržení v úseku Velká Bíteš (exit 162) - Devět křížů (exit 168). Pokud se vyplní předpoklady Ředitelství silnic a dálnic, měla by modernizace ještě během letoška začít také mezi sjezdy na Humpolec (90. km) a Větrný Jeníkov (104. km), rovněž na úseku exit 75 Hořice - exit 81 Koberovice a za sjezdem na Jihlavu od 112. kilometru po 119. kilometr u Velkého Beranova. Pracovat by se tak mohlo až na osmi úsecích naráz.
Dosud byla dokončena modernizace 4 z celkem 21 úseků. Původní termín předpokládal dokončení celé části mezi Mirošovicemi a Kývalkou v roce 2018. Nyní je jasné, že práce skončí o několik let později. Náklady na modernizaci celé D1, při které se na každé straně rozšiřuje o 75 centimetrů, mění se horní vrstvy betonu a také se pokládají nové kabely a odvodňovací systémy, se odhadují na 14 miliard korun.