43 jednoduchých triků, jak zhubnout

Také jste si stoupli na váhu a výsledek vás naprosto zděsil? Kolem pasu michellinka a ze zrcadla na vás zírá tlustý chlápek? Nezoufejte! Stačí, když se vzdáte oblíbených limonád a zhubnete až 20 kg za rok. Malá změna v životním stylu může mít obrovský vliv na zdraví a tělo. Malá rozhodnutí dělaná každý den můžou vést k výraznému poklesu tělesné hmotnosti. Přečtěte si další jednoduché způsoby, jak zhubnout. Začněte jedním a pozorujte, jak tuk postupně mizí. Je to jednodušší, než si myslíte.
Pijte vodu
Profesorka Dr. Brenda Davy s jejím týmem z virginské univerzity zjistila, že když lidé vypijí před každým jídlem 2 skleničky vody, vede to už během 12 týdnů  k většímu poklesu váhy.
Dochucujte jídla kajenským pepřem
Studie publikovaná v British Journal of Nutrition ukázala, že kapsaicin (účinná složka v paprice) v porovnání s placebem pomáhá spalování tuků.
Jezte více zeleniny
Zasytí vás, aniž byste přijali zbytečně moc kalorií. Jen se vyhněte vysokokalorickým dresinkům.
Jezte více ovoce
Nikdo nikdy nepřibral tím, že by jedl moc ovoce, a to včetně druhů s vysokým obsahem cukru, jako je např. banán.
Pijte čaj
Výzkum dokázal, že lidé, kteří pijí čaj (černý, zelený nebo bílý, ale nepočítají se bylinkové ani ovocné čaje), mají nižší BMI (index tělesné hmotnosti) a méně tělesného tuku než ti, kteří čaj nepijí.
Jezte více bílkovin
Nahrazení určitých sacharidů čistými bílkovinami nepomůže jenom k tomu, abyste se cítili sytí, ale také zrychlí váš metabolismus.
Doplňte rybí tuk
Studie publikovaná v Lipids díky pokusům na myších ukázala, že jedinec, který přijímá více omega-3 mastných kyselin, které obsahuje rybí tuk, má menší tukové zásoby.
Před jídlem si dejte salát
Pomůže nasytit a nemá moc kalorií, takže celkový příjem bude nižší.
Nezapomeňte na vlákninu
Představte si vlákninu jako houbu: absorbuje vodu a tím pádem se cítíte plní.
Přidejte do salátů fazole
Je to skvělý způsob jak dodat tělu vlákninu, bílkoviny a zdravé sacharidy.
Kontrolujte si porce
Vyhněte se bufetům a tzv. „supersize“ porcím. V Mekáči si dejte salát s grilovaným kuřetem.
Snídejte
Průzkum publikovaný v  American Journal of Clinical Nutrition dokázal, že lidem, kteří snídají, se mnohem úspěšněji daří udržet si dlouhodobě požadovanou váhu. Jiný výzkum ukázal, že to samé platí i pro hubnutí. Dejte si míchaná vajíčka nebo vajíčka na tvrdo, řecký jogurt, trochu ovoce a hrst ořechů, nebo si udělejte smoothie.
Nejvíc toho snězte ráno
Poté v průběhu dne své porce postupně snižujte. Studie publikovaná v  Journal of Nutrition ukázala, že pokud přijmete nejvíce kalorií ráno nebo k obědu, tak to pozitivně ovlivní snižování váhy.
Jezte celá vejce
Nejlépe k snídani. Studie publikovaná před pár lety dokázala, že ti, kteří snídají vajíčka, snědí pak k dalšímu jídlu podstatně menší porci, než ti, co si dají k snídani cokoliv jiného.
Zůstaňte v pohybu, abyste spálili více kalorií
To znamená: neseďte před televizí nebo u počítače celý den. Nezapomeňte, že nejhorším vynálezem je židle! Udělejte si i v kanceláři procházku ke kopírce nebo ke kolegovi, místo, abyste mu zavolali.
Choďte po schodech
Přesně tak, vyjděte i eskalátory a výtah vynechejte úplně. Toto sice nezaručí váš úspěch, ale ani mu neuškodí, protože každý malý krůček pomáhá.
Jezte sytá jídla, která mají málo kalorií
Do těchto jídel se počítají ta, která obsahují hodně vody a málo kalorií, jako např. ovoce, zelenina, polévky a saláty. Studie Penn State University ukázala, že zahrnutí těchto jídel do jídelníčku dopomáhá lidem ke snížení celkového příjmu kalorií.
Nenakupujte hladoví
Pokud půjdete na nákup s prázdným žaludkem, koupíte všechno, co najdete v regálech, namísto toho, abyste se podívali na seznam toho, co opravdu potřebujete. Ale nejhorší je to, že většina potravin, které nakoupíte, když máte hlad, patří k těm, které sabotují všechny vaše snahy o zhubnutí.
Nahraďte přílohy dušenou zeleninou
Většina restaurací vám umožní požádat o dušenou zeleninu místo hranolek. Vše, co pro to musíte udělat, je zeptat se.
Pečte, nesmažte
Snadné, že? Na řízek na chvíli zapomeňte, a dejte si třeba pečené kuře.
Objednávejte si dresink zvlášť
Ale skrývá se tady ještě větší tajemství: nejdřív namočte vidličku do dresinku a pak až naberte salát. Ušetříte tím tuny dresinku, než kdyby byl salát zamíchaný, a přitom si ho krásně ochutíte.
Na letišti zavazadla noste a netahejte na kolečkách
Znova: není to zásadní cesta k úspěchu, ale pouze další možnost zvýšit svůj výdej energie.
Vyměňte speciální latté za obyčejnou kávu
Jeden šálek extra velké „desingové“ kávy totiž dokáže naplnit váš žaludek více než 500 kaloriemi.
Chopte se ovsa!
Obyčejné ovesné vločky vám pomůžou k nasycení lépe než sladké müsli.  A co více, obsahují samozřejmě méně kalorií než jejich sladké alternativy. Takže začněte svůj den někdy ovesnou kaší!
Vrťte se
Drobnost, která pomůže. Studie publikovaná v časopisu Science ukázala, že lidé, kteří se více vrtí- například mění častěji svůj postoj- váží méně než ti, kteří to nedělají.
Často se smějte
Studie prezentována na Evropském Kongresu Obezity objevila, že ti, kteří se silně smějí přibližně 10-15 minut denně, spálí za den o 10-40 kalorií více. Vynásobte to 365x a tohle číslo se už počítá!
Nechte něco na talíři, když dojíte
Každý malý kousek se přece počítá.
Když jdete jíst do restaurace, rozdělte se
Porce jsou většinou dost velké k nasycení celé rodiny.
Nesocializujte se na party kolem stolů s jídlem
Máte totiž větší tendenci se nesmyslně cpát, i když nejste hladoví.
Nedojídejte zbytky po dětech
Každý kousek jídla se započítává, i ta sousta, když si „jenom kousnete, olíznete a ochutnáte“.
Držte chipsy, dipy a ostatní opravdu tučné pochutiny daleko od svého domu
Není to totiž o síle vůle, ale o tom být realistický.
Pokud máte psa, berte ho na procházky
Je to lepší pro oba z vás, než když ho necháváte jen běhat po zahradě.
Pokud psa nemáte, nabídněte se, že budete venčit psa sousedům
Spřátelte se; zhubněte.
Požívejte menší talíře a misky
Neposkytují tolik místa k zaplnění a mají takový efekt, že i malá porce vypadá jako velká.
Zpomalte jedení
Žaludku trvá přibližně 15-20 minut, než dá signál mozku, že je plný. Pokud zhltáte vaše jídlo jako hladovějící pes, zbytečně se přejíte.
Snižte svůj denní příjem o 100 kalorií
Teoreticky to povede ke shození téměř 0,5 kg za měsíc (0,5 kg = 3500 kcal) bez nějakého velkého úsilí.
Kupte si krokoměr a nachoďte denně minimálně 10 000 kroků
Je to nejenom další způsob jak jednoduše jak spálit tuk, ale také cesta ke zdraví. Půlhodinka svižné chůze denně snižuje krevní tlak, zlepšuje hladinu cukru v krvi a zvyšuje sexuální výkonnost.
Nenakupujte ve velkém
Čím víc toho doma je, tím víc toho sníte.
Vyfoťte se předtím, než začnete se svou proměnou, abyste posílili motivaci
Pamatujte si, že sledování vašeho pokroku je jeden z klíčových kroků k tomu, aby se vám chtělo jít do posilovny.
Vybírejte si moudře své přátele
Jestliže vaši přátele upřednostňují pizzu, grilovaná křidýlka, nachos a pivo, najděte si někoho jiného, kdo chce stejně jako vy žít zdravě. Průzkum ukázal, že přátelé mohou k úspěchu pomoci (nebo ho zkazit).
Upřednostněte sebe
Spousta lidí upřednostňuje všechny ostatní před sebou a to má i špatný dopad na jejich zdraví.
Pamatujte: není to buď, anebo
Pokud vaše motivace opadne, naskočte do svého plánu zpátky!
Vstávejte kvůli cvičení brzy
Je pravděpodobnější, že to opravdu uděláte, než když to budete odkládat na chvíli, až skončíte v práci.
 
Článek byl zpracován na podkladě textu Chrise Mohra, dietetika a nutričního poradce