Volkswagen Golf Variant GTD z koncernových výkonných naftových kombíků vypadá nejrychleji. A také je


Přestože Škoda nabízí dieselovou variantu svého modelu Octavia RS již ve druhé generaci, Volkswagen hned při premiéře modelu Golf GTD variant dokázal více vystihnout potřeby zájemců o tuto kategorii vozů. Vyplynulo to ze zkušeností, které jsme získali při testování obou automobilů.
Je všeobecně známo, že "ostřejší" rodinné kombíky volí mnoho lidí zejména proto, že požadují auto, které nevypadá jako pouhý přepravník kočárků, případně kol a dalšího víkendového vybavení. Na druhou stranu obvykle nemají potřebu jezdit opravdu rychle. V takovém případě by totiž nejspíše sáhli po stejném voze, ale s karosérií typu hatchback, která autu na klikatých okreskách propůjčuje přece jen lepší jízdní vlastnosti.
V tomto ohledu na to jde značka Volkswagen lépe než automobilka z Mladé Boleslavi. Auto díky masivnímu přednímu nárazníku, který je převzatý z GTI, a dalším kultovním záležitostem, s nimiž se majitelé rychlých volkswagenů chlubí, což jsou kárované sedačky a hlavice řadicí páky ve tvaru golfového míčku, vypadá opravdu dobře. Rozhodně lépe než klasický Golf Variant, jehož test si můžete přečíst zde.

Jak jsme si ověřili během testu, navíc je i poměrně rychlé na silnici. Na hatchback sice v parametru maximální rychlosti ztrácí jeden kilometr v hodině (230 km/hod), spotřebu má o dva decilitry horší (4,4 litru) a také o čtyři desetiny sekundy (7,9 s) horší zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost, přesto jde o auto schopné hodně svižné až sportovní jízdy.
Oproti základnímu Golfu Variant má jinak naladěný podvozek, který se navíc nachází o centimetr blíže k zemi. V základním nastavení je ale i tak dosti komfortní, takže se nemusíte obávat, že když najedete na výmol, vyletíte ze sedačky do stropu. Použitelnost vozu dále zvyšuje příplatkový systém DCC, který upravuje charakteristiku tlumičů a má tři režimy - comfort, normal a sport. Při zapnutém režimu sport se z motorového prostoru ze zařízení nazvaného sound symposer začne ozývat zvuk, který dává posádce zapomenout na to, že sedí v dieselovém voze.
Při běžné jízdě s golfem GTD Variant můžete jezdit se spotřebou za méně než pět litrů, což je nepochybně skvělé číslo. I tehdy, pokud se rozhodnete využívat potenciál vozu, nejspíše se vám nepodaří dosáhnout vyšší průměrné spotřeby než zhruba sedm litrů. Při jízdě na dálnici za dodržování tuzemského limitu 130 kilometrů v hodině nám palubní počítač ukázal 5,5 litru.

Z hlediska dojezdu je na tom Golf Variant GTD velmi dobře. Jelikož má pětapadesátilitrovou palivovou nádrž, což je o pět litrů více než v konkurenční škodovce, dá se s ním teoreticky při dodržení normované kombinované spotřeby 4,4 litru ujet bez tankování 1250 litrů. Škodovka má tento parametr, také vzhledem k vyšší normované kombinované spotřebě (4,5 litru), o více než sto kilometrů horší.
Volkswagen je také rychlejší. Na stokilometrovou rychlost se dostane již po uplynutí 7,9 sekundy, naftové Škodě RS Combi to trvá o tři desetiny sekundy déle. Uvnitř je sice objektivně méně místa než ve výrobku z Mladé Boleslavi, na druhou stranu má Volkswagen o 34 kilogramů vyšší užitečnou nosnost.
Přesné srovnání těchto vozů a také Seatu Leon ST, který může mít pod kapotou identický motor s výkonem 135 kW, najdete zde.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy