Utajovaným octaviím ubývá snadná kořist. Na silnici Hradec Králové - Pardubice se už může jet 110


Zhruba rok a půl trvalo, než po schválení vládou skutečně auta začala jezdit na silnici první třídy mezi Pardubicemi a Hradcem Králové legálně rychlostí 110 kilometrů v hodině.
Změna rychlosti z dosavadních 90 km/hod nastala od středečního rána.
Informoval o tom Jiří Hostaša z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic.
Ještě na počátku roku byla přitom tato silnice oblastí, kde často působily nové utajované octavie pro dohled v silničním provozu, které jsou vybaveny špičkovým zařízením pro měření rychlosti. Termín pro zvýšení rychlosti se několikrát posouval. I ten posledně jmenovaný - od 1. dubna - byl téměř o dva týdny posunut.

Podle Hostaši je teď už čtyřproudová silnice na vyšší rychlost připravená. Svodidla jsou v rizikových místech pevnější a někde jsou zhotovena z betonu, pokud je za nimi pevná překážka. Nově instalované dopravní značení stálo silničáře okolo čtyř milionů korun, dodal Hostaša.
Ministerstvo dopravy vytipovalo takzvanou Hradubickou silnici společně s několika dalšími úseky v zemi. Pardubický kraj zvýšení rychlosti potvrdil. "Ta silnice svými parametry na tuto rychlost vyhovuje. Nakonec se to osvědčilo už předtím, málokdo tam jezdil devadesátkou," dodal vedoucí krajského odboru dopravy Ladislav Umbraun.
O zvýšení rychlosti na I/37 mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se hovořilo několik let. "Bylo to hodně medializované téma a mnoho řidičů se domnívalo a vymlouvalo na to, že ta stodesítka je už tam dávno platná, protože to bylo v televizi," řekla krajská policejní mluvčí.
Silnice je však i místem tragických dopravních nehod. V lednu tam havaroval řidič z vozem BMW. Při jízdě z Hradce do Pardubic dostal smyk a v pravotočivé zatáčce narazil do svodidel a následně pak do podchodu. Auto začalo hořet. Řidič i spolujezdec zemřeli.
Zvýšení rychlosti na vytipovaných silnicích, jak zjistil deník Aktuálně.cz již dříve (více čtěte zde), provázejí průtahy. Na začátku března se z více než dvacítky vytipovaných silnic pro zvýšení rychlosti mohlo skutečně více šlapat na plynový pedál jen na pětici z nich. Nejvíce se situace zlepšila v okolí Plzně, kde se nové značky instalovaly na rokycanském i klatovském přivaděči.