Většina škodovek mírně zdražila. Zvýšily se i ceny za prodlouženou záruku, přibyla výbava


Změna modelového roku se ve Škodě Auto odehrává každé jaro. Přináší s sebou drobné konstrukční úpravy, nové a inovované motory, stupně a prvky výbav nebo cenové změny. Porovnali jsme nové ceníky všech modelů značky s těmi předchozími.

Nejprodávanější model v Česku, rodinnou a firemní Octavii včetně verze Combi, čeká brzy modernizace neboli facelift. I proto u ní nejsou změny velké. Tu zásadní představuje nasazení nového benzinového turbomotoru se třemi válci 1.0 TSI/85 kW, který střídá čtyřválcový, ale méně výkonný a žravější 1.2 TSI/81 kW. O tisícovku se zvýšily ceny sportovního provedení RS a terénního Scoutu.
Dvojkou na českém trhu je malá Fabia nabízená v krátké verzi hatchback nebo jako kombík. Její nejlevnější varianta 1.0 MPI/44 kW Active zlevnila o dva tisíce korun na 237 900 Kč, takže si pomohla v žebříčku nejdostupnějších malých hatchbacků na českém trhu.

Všechny vyšší výbavy ale zdražily o tisícovku a varianty s naftovými motory dokonce o 15 až 16 tisíc korun. Drtivá většina fabií i fabií combi na českém trhu se však prodává s motory benzinovými. Nově mezi příplatkovými prvky výbavy najdeme například parkovací kameru nebo adaptivní tempomat, který udržuje nejen rychlost nastavenou řidičem jako tempomat klasický, ale také vzdálenost od nejbližšího vozidla.
Novinku představuje Fabia Combi Scoutline, která dává malému kombíku nádech vizáže oblíbené poloterénní kategorie SUV. Škoda Fabia Scoutline vychází z bohaté výbavy Style a ještě přidává několik standardních prvků navíc. Také je o 49 tisíc dražší a prodává se od 370 900 korun s motorem 1.2 TSI, tedy za ceny, které jsou běžné u kombíků o třídu větších.
Kompaktní Rapid zdražil ve většině verzí o jeden až dva tisíce. Výjimku tvoří limitovaná výbava Fresh u karoserie Spaceback, tedy zkrácené verze. Ta je naopak o jeden až dva tisíce levnější a jde o nejzajímavější nabídku z hlediska poměru ceny a výbavy v paletě vozu. Také Rapid může být nově vybaven parkovací kamerou.

Zatím jediné SUV značky Škoda, další kompaktní model Yeti, zdražil ve všech variantách o pět až sedm tisíc. Výjimkou je privátními zákazníky nejčastěji vyhledávaný stupeň Fresh. U základní výbavy Active kompenzuje zdražení navýšení standardu o palubní počítač a dálkově ovládané centrální zamykání.
Novinkou je výbava Active Outdoor, která dělá dostupnější Yetiho s doplňky pro jízdu v terénu. Dosud se totiž provedení Outdoor dalo pořídit pouze od vyšší výbavy Ambition. Nejlevnější Yeti Active Outdoor 1.2 TSI/81 kW stojí od 404 900 korun. Porovnali jsme ho s podobnými verzemi vozů Kia Soul a Suzuki Vitara - podívejte se zde.

Vlajková loď Škody Auto, manažerský Superb včetně varianty Combi, zdražila plošně o tisícovku. U základní výbavy Active to kompenzuje navýšení standardu o elektricky sklopná vnější zrcátka, naopak nejvyšší verze Laurin a Klement přišla o parkovací kameru, za kterou se nyní připlácí. 
Jedinou zajímavou změnu u minivozu Citigo představuje zdražení příplatku za prodlouženou záruku ze dvou let na pět s omezením do 100 000 ujetých kilometrů. Zatímco dříve stál 990 korun, nyní přijde na dvě tisícovky. Stejné zdražení této položky postihlo i všechny ostatní škodovky.
Aktuální ceníky vozů Škoda, výrobcem udávané i námi naměřené technické údaje nebo podrobné nezávislé recenze čtěte vždy po kliknutí na aktivní jméno každého modelu.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy