McDonald´s ukáže, z čeho dělá hamburgery. Pozve lidi na "farmářské trhy"


Praha – Řetězec rychlého občerstvení McDonald´s chce své zákazníky přesvědčit o tom, že připravuje hamburgery a další fastfoodové pokrmy z kvalitních a zdravých surovin. Využije k tomu koncept populárních farmářských trhů, které se v posledních letech staly symbolem zdravého stravování.
Kampaň s názvem Na rovinu 2016 startuje v sobotu, kdy společnost vyšle na cestu po českých a slovenských městech speciální kamion naložený ukázkami svých surovin. Pilotní projekt se uskutečnil během loňského roku v Polsku.

"V Česku a na Slovensku podpoříme roadshow bannerovou kampaní, na Facebooku a spoty v regionálních rádiích. Další informace o kampani se samozřejmě lidé dozvědí z plakátů v restauracích a na prostírkách," říká ředitelka komunikace českého McDonald´s Zuzana Svobodová.
McDonald´s v minulosti čelil obviněním, že používá nekvalitní ingredience. Největším incidentem se v tomto ohledu stalo odhalení známého britského kuchaře a propagátora zdravé kuchyně Jamieho Olivera. Ten v roce 2011 šokoval veřejnost zjištěním, že McDonald´s pomocí chemikálie upravuje hovězí odřezky na plnivo pro hamburgery. Takzvaný "růžový sliz", jak přípravek Oliver označil, nakonec fastfoodový řetězec kvůli tlaku veřejnosti přestal používat.

Na každé zastávce svého speciální kamionu postaví McDonald´s tržiště připomínající ta farmářská, kde budou k vidění brambory, salát, ovoce, pečivo a další suroviny, které používá. Samotný kamion pak návštěvníkům nabídne 3D kino, v němž promítne videa z výrobních závodů svých dodavatelů. "Lidé na vlastní oči uvidí, co se děje se surovinami od pole až po gril, a zároveň budou moct položit jakýkoliv dotaz některému z našich zaměstnanců," dodává Svobodová.
Kamion v rámci turné zastaví celkem ve dvaceti českých a slovenských městech. Každý týden vyrazí na jiné místo. Začne o tomto víkendu v Olomouci u obchodního centra Haná. Poslední zastávkou bude na konci září Opava.