BEZPLATNÉ TRÉNINKY S PROFESIONÁLNÍMI BĚŽCI

Nejen sportovní nadšence zve Centrum Chodov od 2. do 30. května na bezplatné 75minutové běhy různých obtížností, které povede tým zkušených trenérů. V rámci měsíčního „Unexpected Running“, jehož patrony se stali ultramaratonec Miloš Škorpil a horolezec Radek Jaroš, vyroste v prostorách centra i speciální běžecká zóna s okruhem, dráhou pro rozcvičování a čtyřmi běžeckými pásy s interaktivními simulátory různých terénů běhu.

Součástí zázemí bude také šatna a uzamykatelné skříňky pro běžce či relaxační zóna. Centrum Chodov chce projektem navíc pomoci dobré věci. Za každý kilometr zdolaný zákazníky na pásech finančně přispěje Nadaci Olgy Havlové, přičemž cílem bude uběhnout minimálně 7 000 km. Na jednotlivé tréninky, od začátečnických přes netradiční fartlek až po pokročilé, se lze přihlašovat online. Nebude chybět soutěž o dárkové karty centra za nejvyšší počet překonaných kilometrů. Centrum Chodov své Unexpected Running slavnostně zahájí v pondělí 2. května od 18 hodin za účasti patronů projektu a dalších známých osobností.
Běžecká zóna v srdci Centra Chodov
Zákazníky Centra Chodov od 2. do 30. května překvapí speciálně vybavená Unexpexted Running zóna. Zájemci zde mohou využít bezplatných konzultací zkušených trenérů či si zaběhat na čtyřech pásech,
a pomoci tak dobré věci. Za každý zdolaný kilometr totiž Centrum Chodov finančně přispěje Nadaci Olgy Havlové, cílem pak je překonat alespoň 7 000km hranici. Každý, kdo se zapojí, může následně sdílet svou fotografii s destičkou zaznamenávající počet jím uběhnutých kilometrů na sociálních sítích. K běžeckým pásům připojené obrazovky navíc umožňují k tréninku navolit simulaci různého prostředí díky speciální online aplikaci. Ta běžcům dokáže zprostředkovat také závod s dalšími k ní kdekoli jinde na světě přihlášenými osobami. Zónu doplňuje běžecký okruh a dráha určená pro rozcvičku běžců či pro víkendové aktivity nejmenších sportovců. Celý květen mohou účastníci Unexpected Running soutěžit o nejvyšší celkový počet zdolaných kilometrů, které budou všem zájemcům evidovány. Tři nejlepší ženy
a muži pak Centrum Chodov za vytrvalost odmění dárkovými kartami (1. místo 5 000 Kč, 2. místo 3 000 Kč
a 3. místo 2 000 Kč). O víkendech nebude chybět doprovodný program pro děti. Unexpected Running vyvrcholí 30. května v 18 hodin během s navýšenou kapacitou 200 míst.
„ Věřím, že se Unexpected Running setká se stejně nadšeným ohlasem jako loňské Unexpected Fitness. Účastníci mohou nejen využít bezplatných tréninků s profesionálními běžci, ale každým překonaným kilometrem na jednom ze čtyřech pásů v Centru Chodov podpořit Nadaci Olgy Havlové,“ shrnula Kristína Naňová, Senior Marketing Manager společnosti Unibail-Rodamco, vlastníka a provozovatele Centra Chodov.

Slavnostní otevření běžecké zóny s osobnostmi
Květnové Unexpected Running odstartuje v pondělí 2. května slavnostním večerním zahájením za účasti slavných osobností. Od 18 hodin zde první kilometry ve prospěch Nadace Olgy Havlové na běžeckých pásech zdolají patroni projektu, ultramaratonec Miloš Škorpil a horolezec Radek Jaroš. Dobrou věc podpoří svou přítomností na akci i Gábina Partyšová. „Cílem Nadace Olgy Havlové je pomoci lidem se zdravotním postižením. Díky sportovcům, kteří se již šest let zapojují do projektu Sport pro charitu, můžeme nakupovat invalidní vozíky a zdravotní pomůcky pro lidi se zdravotním postižením a sluchadla pro neslyšící. Jsme proto rádi, že se Centrum Chodov v rámci Unexpected Running rozhodlo motivovat veřejnost k pomoci naší nadaci,“ doplňuje Monika Granja, ředitelka Nadace Olgy Havlové.
Běžecké tréninky pro všechny zdarma
Sportovní nadšenci, ale i začátečníci mohou vybírat hned z několika bezplatných 75minutových běžeckých tréninků pod vedením zkušených sportovců, jež odstartují vždy z Centra Chodov a uskuteční se v Kunratickém lese. „Začni s během“ naučí nezkušené základům a správným technikám; „Síla, rychlost, výbušnost“ pomůže rozvinout dynamické schopnosti dolních končetin; „Vyběhej se“ nabídne 3 typy vytrvalostně koncipovaných tréninků; „Dostaň se do tempa“ bude šito na míru pokročilým běžcům se zaměřením na střídání rychlostí; „Zažij fartlek“ přinese zpestření zábavnou vytrvalostní metodou a „Technický trénink s Milošem Škorpilem“ zprostředkuje jedinečnou šanci zaběhat si pod vedením ultramaratonce a známého propagátora běhu. Všechny tréninky v rámci Unexpected Running budou veřejnosti přístupné zcela zdarma. Jejich rozpis je k dispozici na www.running.centrumchodov.cz, kde poběží i registrace. Součást zázemí v Centru Chodov tvoří také šatna a uzamykatelné skříňky či relaxační zóna s občerstvením pro běžce.


PŘEHLED BĚŽECKÝCH TRÉNINKŮ CENTRA CHODOV
Začni s během (2–3 km)
Tréninky určené pro začátečníky se pod vedením zkušených sportovců zaměří na běžecké techniky, dýchání a základy správného běhu. Zahrnují vždy pomalý klus či chůzi na zahřátí, rozcvičku, běžeckou abecedu nebo rovinky i závěrečné zklidnění a protažení.
Síla, rychlost, výbušnost (4–5 km)
Trénink pro hráče týmových sportů , kteří chtějí být rychlejší než soupeř, rozvíjí silové schopnosti dolních končetin. Díky rovinkám, kopcům, odrazovým cvičením či běžecké průpravě na stanovištích zapracují běžci na rychlosti, výbušnosti a dynamice. Chybět nebudou ani zábavné aktivity, závěrečné vyklusání a protažení.
  Vyběhej se (5 km, 7–8 km/ 10+ km)
Vyznavači delších výběhů v pohodovém vytrvalostním tempu mohou vybírat ze tří vzdáleností tréninků: 5 km, 7–8 km a 10+ km. Všechny varianty běhů budou vedeny, od počátečního rozcvičení po závěrečné protažení, profesionálními běžci.
  Dostaň se do tempa (6–8 km)
Intervalový trénink pro pokročilejší sportovce orientovaný na různá tempa běhu . Po volnějším úvodu a pořádném rozcvičení následují intervalové úseky různé délky a intenzity, které uzavře volné vyklusání s protažením. Trenéři nabídnou účastníkům lekce „šité na míru“, jež jim pomohou překonat jejich rychlostní limity.
Zažij fartlek (6 km/ 10 km)
Pro pokročilejší běžce , kteří chtějí poznat zábavný dynamický trénink , je určen fartlekový běh. Trenéři připravují variabilní běhy s důrazem na práci s tempem a typem terénu. Fartlek se řadí mezi souvislé vytrvalostní tréninkové metody využívající střídání vložených rychlých
a pomalých úseků. Chybět nebude ani počáteční rozklusání a závěrečný výklus s protažením.
Technický trénink s Milošem Škorpilem (5–6 km)
Miloš Škorpil, entuziastický propagátor vytrvalostního běhu a známý ultramaratonec, rozběhal již tisíce lidí. Provozuje běžeckou školu, je autorem několik knih o běhání. Pro účastníky Unexpected Running si připravil trénink zaměřený na techniku běhu. Miloš Škorpil se rovněž podělí o tipy pro správné stravování sportovců, doporučí vhodné běžecké vybavení nebo   poradí s nastavením běžeckých tréninků .