Spekulanti s doménami nevydělali. Přejmenování banky přineslo peníze numizmatikovi


Praha – Když se Pavlu Frouzovi ozvali zájemci o doménu moneta.cz, netušil, že zastupují velkou českou banku. "Jsem numizmatik a doména sloužila k mé osobní prezentaci. Minulý týden jsem ji ale prodal," vysvětlil Frouz osud domény v den, kdy mu konečně začalo být jasné, proč kupci tolik spěchali. Jednotlivé dílky mozaiky do sebe zapadly minulé pondělí, kdy GE Money Bank mířící na pražskou burzu zveřejnila materiál určený investorům. V něm mimo jiné odhalila i svůj nový název Moneta Money Bank.
Pavel Frouz vlastnil doménu od roku 2007. Na internetových stránkách nabízel drobné mince z celého světa a propagoval svoji knihu o sběratelství mincí a bankovek. Jméno firmy, které doménu nakonec prodal, v obavě z porušení obchodního tajemství komentovat nechtěl. Stejně tak odmítl zveřejnit kupní cenu. Uvedl jen, že kupec na dokončení celé transakce spěchal.

Z numizmatikova vyjádření i z veřejných informací o držiteli domény vyplývá, že GE Money Bank ještě týden před zveřejněním nového názvu neměla novou doménu pod kontrolou. Teď už je adresa moneta.cz registrována na ni a po zadání do adresního řádku uživatele přesměruje na stránky banky. Pavel Frouz potvrdil, že se mu krátce po zveřejnění nového jména Moneta Money Bank začali ozývat spekulanti s tím, že mají zájem od něj doménu odkoupit. V té době v rejstřících ještě figuroval jako majitel, přestože už adresu moneta.cz nevlastnil.
Tím, že GE Money Bank spekulanty o týden předběhla, předešla dalším komplikacím. Z minulosti jsou známy případy řady firem, které měly se získáním domény velké problémy.
Například mobilního operátora O2 nebylo po přejmenování z Českého Telecomu v roce 2006 možné najít na "přirozené" adrese www.o2.cz. Tuto doménu od roku 2000 vlastnila společnost Allstar Group, se kterou se operátor dohodl až v roce 2010. Do té doby používal adresu www.cz.o2.com. Cenu, za kterou firma v roce 2010 doménu koupila, odmítá i po šesti letech komentovat.

Podle internetového analytika a publicisty Petra Koubského se ceny domén na českém trhu výrazně liší. Pohybují se od stokorun za domény, se kterými dosud nikdo neobchodoval, až po desítky milionů korun.
"Takové částky jsou ale výjimečně. Domény za statisíce nebo jednotky milionů korun se vyskytují častěji. Ceny se navíc v čase vyvíjí. V dnešní době jsou atraktivní domény určitě dražší než dříve," řekl Koubský.
Hospodářským novinám se podařilo zjistit, že nákup domény moneta.cz pro GE Money Bank zprostředkovávala digitální agentura Nydrle. Její výkonná ředitelka Pavla Dúbravská, stejně jako numizmatik Frouz, nechtěla cenu transakce komentovat. Odkázala se na smlouvu, která ji zavazuje k mlčenlivosti. Potvrdila ale, že v případě Frouze nešlo o spekulanta s doménami. "Myslím si, že měl štěstí. Snažila jsem se to zprostředkovat tak, aby dohoda byla výhodná pro obě strany," řekla.
Numizmatik podle ní nabídky na odkup domény dostával i v minulosti. Žádná pro něj ale nebyla dost atraktivní. "Jméno Moneta je spojené s penězi. Když pracujete na reklamní kampani nebo tvoříte marketingovou webovou stránku, tak vás snadno napadne," vysvětluje si dřívější zájem o doménu ředitelka agentury Dúbravská.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy