Řetězec Globus zamíří do center měst, spustí e-shop a rozšíří samoobslužné pokladny


Praha - Hypermarkety Globus investují v Česku v dalších třech letech čtyři miliardy korun. Společnost plánuje vybudovat malé prodejny v centrech měst, rekonstrukci vybraných hypermarketů či nový e-shop. Systém samoobslužného skenování zboží během nákupu se rozšíří ze stávajících čtyř prodejen na všech patnáct.
Obchodnímu řetězci se v ČR v posledních třech letech dařilo. "Proto jsme se rozhodli pro významné investice. Zahrnují nejen postupnou modernizaci stávajících hypermarketů, ale také rozšíření prodejní sítě, budování menších prodejních formátů a řadu koncepčních novinek," uvedl vedoucí vývoje nových kanálů Globusu Bronislav Matyšek.

Menší prodejny umožní řetězci dostat se z okrajů velkých měst blíže k jejich centrům a tím i k novým zákazníkům. Zároveň se Globus chce soustředit také na modernizaci stávajících hypermarketů a rozšíření služeb, především vlastních pekárenských a řeznických provozů.
V létě Globus spustí také nový e-shop, zatím jen s vínem. "E-shop Vinotéky vnímáme jako projekt, na kterém si chceme ověřit naše předpoklady, abychom byli v budoucnu připraveni nejenom na on-line prodej dalšího trvanlivého sortimentu, ale abychom měli i dostatečně výkonný logistický řetězec pro prodej například čerstvých potravin," dodal Matyšek.
Systém samoobslužného skenování zboží během nákupu se rozšíří i na zbývajících 11 hypermarketů. Zatím je služba Scan&go dostupná v obchodech v Praze Čakovicích a na Zličíně, v Brně a v Pardubicích. Systém funguje tak, že si zákazník spolu s nákupním košíkem vezme skener, během nakupování průběžně načítá kódy zboží a má tak okamžitý přehled o ceně nákupu. Jakmile přijde k pokladně, může okamžitě zaplatit, aniž by musel vykládat zboží na pás.

Globus, který letos oslaví 20 let na českém trhu, také společně s Kontem Bariéry věnuje 20 speciálně upravených aut organizacím, které se starají o lidi s handicapem. Mají jim usnadnit život a pomoci řešit každodenní problémy s dopravou.
Německá společnost v ČR nyní provozuje 15 hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo 11 000 metrů čtverečních. Na tuzemském trhu působí od roku 1996. Globus v Česku ve finančním roce 2014/2015 zvýšil zisk o 68 procent na 349 milionů korun. Tržby za účetní období končící v červnu zůstaly na úrovni 22,9 miliardy korun.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy