Co čekat od nové Moneta Money Bank a proč se tak jmenuje? Chceme být českou bankou, říká její šéf


Praha – GE Money Bank, čtvrtá největší banka v Česku podle počtu klientů a šestá podle objemu aktiv, se na začátku května změnila na Moneta Money Bank. "Jedno odpoledne jsme s managementem seděli a trápili jsme se nad tím jménem. Nakonec zvítězilo jméno, které se vyznačuje svou jednoduchostí," vysvětluje její generální ředitel Tomáš Spurný.
"Moneta je římská bohyně peněz a také bohyně paměti. Paměť je důležitá, protože jsme banka s dlouhou a úspěšnou historií," říká. Od jejího jména se odvozuje název pro peníze v řadě evropských jazyků.
Spurný už dříve řekl, že nový název má odrážet tři hlavní cíle – měl by signalizovat, že jde o českou banku, a líbit se nejen stávajícím klientům, ale také pomoci při získávání zákazníků konkurence. Úkol zdůraznit vazbu na Česko tak nakonec zbyl na barvy, jimiž se banka prezentuje. "Zvolili jsme kombinaci modré, bílé a červené. Jménem, které je mezinárodní, jsme zdůraznili, že nás vlastní zahraniční investoři, kteří nám dávají důvěru," vysvětluje Spurný.

Dosavadní majitel GE Money Bank, americký koncern General Electric, se loni v dubnu rozhodl, že utlumí většinu svých bankovních aktivit po světě, a dál se soustředí jen na průmysl. Před přímým prodejem české pobočky nakonec dostal přednost vstup na pražskou burzu - s jejími akciemi se tam obchoduje od pondělí.
Promítnutí změn do všech poboček potrvá ještě dva až tři měsíce. Klientů se změna nijak negativně nedotkne. Samozřejmě i nadále platí dosavadní čísla účtů, platební karty, smlouvy či další dokumenty.
Výběr nového názvu byl v Česku netradiční. Banka totiž nechala o nové značce před několika měsíci hlasovat i své klienty. Na výběr jim dala jména Bohemica Bank, Bohemia Money Bank, Felicia Bank, Xpera Bank či Opera Bank. Podle mluvčí banky Milady Veselé šetření mělo sloužit jako jeden z podkladů pro rozhodnutí. Jeho výsledek GE nezveřejnila.

Podle Spurného chce Moneta zůstat bankou, která má důležitou roli při financování českých domácností. "Cílem je mít podíl minimálně 20 procent na českém trhu nezajištěných úvěrů. Jsme výborně vybaveni z hlediska kapitálu a likvidity," říká. Dalším cílem je stát se primární bankou pro segment živnostníků, svobodných povolání a drobných podnikatelů. Klíčoví mají zůstat i klienti v zemědělství a přidružených oborech. Banka by chtěla proniknout i do sektorů, kde dosud nemá silnou pozici – jde například o výrobní sektor a exportní firmy.
Podrobnosti o nových službách a účtech zatím Spurný neupřesnil. „V naší strategii na další tři roky předpovídáme významné investice. V průběhu tohoto roku budeme inovovat takzvaný smart banking pro mobily a tablety. Ve druhé fázi bychom v té druhé vrstvě chtěli distribuovat úvěrové produkty, zejména je učinit online přístupné,“ říká. Další investice mají směřovat do obnovy bankomatové sítě – GE už nyní provozuje jednu z největších v republice. Firmu také čekají výdaje související s oddělením IT systémů od mateřské společnosti.

Spurný připomíná, že logo Moneta ponese každá desátá bankovní pobočka v Česku. Ani přes plánovanou digitalizaci ale banka v horizontu tří let neplánuje zásadní změnu pobočkové sítě. „Chceme být českou bankou, která zasahuje do komunit v tom pozitivním smyslu, že nás lidé znají v té dané lokalitě, že tam patříme a že se účastníme života v menších městech. Nejenže prodáváme naše produkty, ale že tam jsme také viditelní z pohledu občanské společnosti, dobrovolnické práce,“ nastiňuje.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy