České potraviny Poláci nekupují. Nechutnají jim, říká člen vedení Kauflandu


Praha - Čeští spotřebitelé si většinou myslí, že Poláci mají méně kvalitní potraviny. Ani Poláci však nekupují jídlo s českou etiketou, říká Radim Pařík, místopředseda představenstva polského Kauflandu. České potraviny nemají podle něj na tamním trhu dobrou pověst.
"Například když jsme místním přivezli na zkoušku českou šunku, tak jim nechutnala. Pro ně to byla jenom nějaká další potravina," tvrdí český manažer, který se devět let pohybuje na vrcholových postech obchodních řetězců.

V čem se tamní nakupování liší? Poláci například rádi nabírají různá želé, bonbony nebo mraženou zeleninu lopatkou do sáčků a sami si je zváží. "Pokud nenabídnete rozsypané potraviny, tak tam vůbec nemůžete obchodovat,“ říká Pařík. V Polsku totiž nezmizela tradice farmářských trhů, která je pro tamní supermarkety největší nepřímou konkurencí. "Hloučky lidí stojí u zeleniny jako na trhu a povídají si. Vytváří to úplně jinou atmosféru," uvádí.
"Lidé v Evropě mají různé chutě a chtějí různé potraviny. Kvalita je různá, ale to neznamená, že horší. Naší snahou je prodávat potraviny, které chce zákazník a trh," říká Pařík. Zdůrazňuje, že v Česku jsou stejně kvalitní jako v Německu. "Nemůžeme nikomu diktovat, jak má vyrobit jogurt nebo marmeládu. My si hlídáme vlastní výrobky, u nichž máme různé kvality a ani jedna není špatná. Zákazník si může vybrat, jakou si vybere," dodává.
Čtěte více na webu Hospodářských novin.