Cesta k Jadranu bude letos pomalejší. Na I/38 z Jihlavy na Znojmo začnou od pondělí další opravy


Od dubna dělníci pracují na třech úsecích silnice I/38 (označuje se i jako mezinárodní komunikace E59) mezi Jihlavou a Stonařovem, od pondělí 30. května začnou práce mezi Hladovem a Želetavou. Také tam bude silnice průjezdná kyvadlově a provoz budou řídit semafory. ČTK to řekla ředitelka jihlavského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Marie Tesařová.

ŘSD letos nechá mezi Jihlavou a Želetavou na Třebíčsku opravit povrch na více než 18 kilometrech státního tahu, po němž denně projíždí tisíce aut. Práce v hodnotě 215 milionů korun bez daně mají být hotové do konce října.
Už teď musí řidiči počítat s tím, že se na I/38 mohou zdržet desítky minut, protože projíždějí přes tři semafory. "Nejhorší je to ráno, když lidi jedou do práce, potom odpoledne, v pátky a neděle. Je otázka, co udělá letní sezona," uvedla mluvčí krajské policie Dana Čírtková.
Vzhledem k bezpečnostní situaci ve světě totiž prý bude letos podle cestovních kanceláří pro Čechy významnou destinací Chorvatsko. A právě přes tuto část silnice I/38 vede jedna z hlavních tepen směrem k Jadranu. Nejčastější alternativu představuje trasa po D1 až do Brna a přes Mikulov na Vídeň, na které je ale také několik dopravních omezení kvůli opravám.
Problémy na spravované části I/38 zatím vznikaly hlavně kvůli neukázněným řidičům. "Už jsme tam museli řešit několik kolizních situací, kdy se najednou proti sobě na úzkém pruhu objevily dva kamiony," uvedla Čírtková. Řidiči se snaží tato místa objíždět například přes Brtnici nebo Telč.
Na téměř deseti kilometrech I/38 mezi Jihlavou a Stonařovem se pracuje od 25. dubna, opravy tam zajišťuje firma Silnice Group. Podle dopravních informací na krajském webu tam budou dělníci do 23. července pracovat v katastru obcí Suchá, Rančířov a Vílanec, poté začnou opravovat zbývající části silnice v tomto úseku.
Také mezi Hladovem a Želetavou bude vozovka opravována po částech. Trasa měřící 8,5 kilometru bude rozdělena do šesti úseků opravovaných "na přeskáčku", aby auta měla šanci zúženými místy projet. Zakázku dostalo sdružení vedené firmou VHS Teplice.