Potraviny po internetu může koupit čím dál více lidí, online supermarkety míří do regionů


Praha – Možností pro objednání potravin z domova po internetu přibývá. Rozšíření mimo Prahu v tomto týdnu oznámil e-shop Košík.cz. Nově začíná rozvážet v Plzni, Berouně, Liberci, Teplicích, Ústí nad Labem, Jablonci nad Nisou a Kladně. Od června pak mají přibýt Hradec Králové, Pardubice, Mladá Boleslav, Kolín a Kutná Hora.
Košík.cz vstoupil na trh před rokem, majitelem je Jakub Šulta. Nabízí přes 15 tisíc položek potravin, drogerie a potřeb pro domácí mazlíčky, minimální výše objednávky je 500 korun.

Zatím nejvíce lidí – přes čtyři miliony – může obsloužit e-shop řetězce Tesco, který svou službu Potraviny online spustil už v roce 2012. Zpočátku také jen v Praze, ale nyní rozváží objednávky i v Brně (včetně velké části Jihomoravského kraje), Plzni, Hradci Králové, Pardubicích, Mladé Boleslavi (a širokém okolí těchto měst), Liberci, Jablonci nad Nisou nebo ve značné části Středočeského kraje.
Tesco také letos v dubnu rozšířilo službu Tesco Klikni & vyzvedni, kdy si lidé objednají nákup online, ale vyzvednou si ho připravený přímo k naložení do auta. Po hypermarketech v Praze-Letňanech a Mladé Boleslavi nově přibyl v Brně – Králově Poli. Poplatek za vyzvednutí je 39 korun, zatímco při doručení domů se pohybuje od 49 do 99 korun podle požadovaného času.
Téměř 2,5 milionu domácností zatím může využít služeb e-shopu Kolonial.cz ze skupiny Rockaway Jakuba Havrlanta. Z Prahy, středních Čech a Plzeňska se letos rozšířil do Mladé Boleslavi, Hradce Králové, Pardubic a Chrudimi. V čele e-shopu, který začal fungovat před rokem, je bývalý ředitel tuzemského řetězce Globus Petr Vyhnálek.

V září roku 2014 odstartoval e-shop Rohlík.cz, za nímž stojí Tomáš Čupr. K Praze loni v létě přidal Brno. Na letošní květen avizoval rozšíření o Plzeň, zřejmě k němu dojde ale až v létě, následně přijdou na řadu Hradec Králové a Pardubice. Cílem ke konci letošního roku je možnost nakoupit ve všech městech nad 30 tisíc obyvatel.
Z velkých tradičních řetězců s potravinami má nejblíže ke spuštění e-shopu Lidl, fungovat má od roku 2017. Zatím ale není jasné, jestli v něm nabídne i čerstvé potraviny. V Německu rozváží jen trvanlivé potraviny a nápoje (třeba těstoviny, marmelády, cukrovinky, oleje, jídlo v konzervách nebo džusy), drogerii, elektroniku nebo oblečení většinou od privátních značek Lidlu.