O účast na svolávací akci na vozy s motory TDI není téměř žádný zájem. Nic neobvyklého, zní z VW


Dopisy, které zvou do servisů první várku majitelů vozů s vadným emisním softwarem v motorech TDI v tuzemsku registrovaných vozů Volkswagen, Audi a Seat, již jsou minimálně týden u adresátů. Přesto se v autorizovaných servisech, které pečují o vozy těchto značek, k účasti na akci téměř nikdo nehlásí.
"Momentálně se objednalo méně než deset procent ze všech dotčených vlastníků modelu Exeo," prozradil například dobře informovaný zdroj ze značky Seat.
Nulovou odezvu zaznamenali zatím v pražském NH Caru, což je významné pražské dealerství provozující mimo jiné dva servisy značky Volkswagen. "Nemáme objednaného vůbec nikoho," sdělil na dotaz online deníku Aktuálně.cz generální ředitel firmy Vít Pěkný s tím, že je to stav platný k úternímu poledni. Akce se přitom v této první vlně týká modelu Amarok a určité verze Golfu.
Zatím jen pět vozů je nyní v rámci této akce objednáno do servisů dealera Louda Auto, který působí v řadě středočeských, severočeských a východočeských měst. Většinou se jedná o Volkswageny Amarok, ohlásil se už také jeden vlastník vozu Audi.

"Zákazníkům, kterých se akce týká, se budeme snažit maximálně vycházet vstříc. Přijet mohou dokonce bez objednání a navíc za účast na akci dostanou dárek v podobně slevy na nákup dílů, příslušenství nebo na další servisní úkony," sdělil obchodní ředitel společnosti Martin Feller.
Představitele Porsche Česká republika, což je společnost dovážející do České republiky vozy všech značek koncernu Volkswagen, zatím nízká účast příliš neznepokojuje.
"Na hodnocení je ještě příliš brzy. Podle našich zkušeností to trvá řádově měsíce, než vlastník vozidla na základě výzvy do servisu přijede. Pokud totiž servisní opatření nemá vztah k bezpečnosti, naprostá většina motoristů spojuje tento úkon až s plánovanou návštěvou servisu. Tedy například běžnou inspekční prohlídkou nebo sezonní výměnou pneumatik," vysvětluje mluvčí Porsche Česká republika Jan Klíma.
Při úpravě softwaru v řídicí jednotce se nezhorší výkonové parametry motoru ani spotřeba vozu. To garantuje výrobce a prověřily to rovněž nezávislé certifikované zkušebny pod dohledem příslušných ministerstev dopravy.  
Hodnotit úspěšnost nebo neúspěšnost zatím nehodlá ani ministerstvo dopravy. "Počkáme si hlavně na to, jaká bude odezva, až se spustí svolávací akce na více frekventované modely Audi, Volkswagen a Seat, a hlavně na auta mladoboleslavské Škodovky," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Kdy akci Škodovka spustí, zatím není známo. Původně stanovený březnový termín byl již několikrát odložen. " Zahájení realizace servisní akce je koordinováno se značkami koncernu Volkswagen. Momentálně nejsou pro vozy Škoda k dispozici žádné schválené aktualizace softwaru. Jakmile budou pro značku Škoda k dispozici schválené aktualizace softwaru, budeme v součinnosti s příslušnými úřady informovat všechny zákazníky a zahájíme servisní akci," uvedl mluvčí tuzemské prodejní organizace automobilky Vítězslav Pelc.
Dodal současně, že není žádný důvod k panice. "Pro zákazníky je důležité, že všechna dotčená vozidla jsou po technické stránce bezpečná a plně provozuschopná a lze je bez omezení používat," dodal.
Podle informací od zdroje ze společnosti Škoda Auto se termín skutečného spuštění akce velmi přiblížil. Nejpravděpodobnější variantou je to, že se začne se superby s dvoulitrovým motorem a mělo by se tak stát na přelomu června a července, možná dokonce i dříve. Další modely s různými výkonovými verzemi, převodovkami i typy pohonů pak budou následovat v poměrně rychlém sledu. 
Rozšíření akce chystá i Volkswagen. "Další vlnu vozidel očekáváme v řádu několika málo týdnů," doplnil mluvčí Porsche ČR Klíma.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy