Škoda je o krok blíž k americkému trhu. V USA si zaregistrovala názvy svých hlavních modelů


Domácí automobilka už má delší dobu ve Spojených státech zaregistrovaný název Škoda. Teď si u amerického patentového úřadu nechala zapsat ještě označení svých modelů Octavia, Superb a Yeti. Mohlo by tak jít o první náznak možného složení modelů, které by automobilka nabízela v případě svého vstupu do Spojených států.
"Škoda průběžně analyzuje situaci na celé řadě trhů a regionů, které by v delším časovém horizontu mohly být pro značku atraktivní. Severní Amerika včetně USA je jedním z těchto regionů. Žádné konkrétní rozhodnutí však prozatím nepadlo," uvedl mluvčí Tomáš Kubík v oficiálním prohlášení automobilky.
"O trzích v regionu severní Ameriky, stejně jako o dalších v různých částech světa v souvislosti s naplňování nové strategie Škoda 2015 samozřejmě uvažujeme, nicméně žádné rozhodnutí v tomto směru na představenstvu nepadlo," uvedl pro Aktuálně.cz člen představenstva společnosti Škoda Auto Bohdan Wojnar.

Pokud by se vozy s okřídleným šípem na amerických silnicích opravdu objevily, dalo by se očekávat, že mezi nimi bude navíc ještě letošní připravovaná novinka z kategorie velkých SUV Škoda Kodiaq. Spolu se sedany patří totiž kategorie sportovně-užitkových vozů ve Spojených státech k oblíbeným. Ačkoliv se poslední vůz značky Škoda v USA oficiálně prodal v roce 1989, značka o sobě v zámoří občas objevuje. Zhruba před měsícem automobilka v rámci reklamní kampaně nechala na jeden den změnit název města Kodiak na Aljašce tak, aby propagoval právě její chystané SUV. Písmeno K tedy nahradilo Q. O vstupu Škody na americký trh se spekuluje už delší dobu. Domácí automobilka je ovšem za oceánem velmi málo známá, a tak by její uvedení na tamní silnice bylo nákladnou záležitostí, která by ale mohla přinést zvýšení prestiže, výroby i zisků. I proto dává smysl.
I vzhledem k nákladnosti takové akce ale někteří nevidí vstup Škody do USA jako reálný: "Není to příliš pravděpodobné, USA jsou pro značku jako je Škoda trochu moc velké sousto. Značka je tam naprosto neznámá a musela by se vybudovat celá dealerská síť. Jsou to obrovské náklady, které si Škoda sama o sobě nemůže dovolit, a že by přišla v této těžké době nějaká podpora ze strany koncernu, si jen obtížně umím představit," uvedl vysoce postavený manažer z Wolfsburgu, který si ale nepřál být jmenován, protože není oprávněn poskytovat informace. "Jiná věc by ale mohly být země jako například Kanada nebo Mexiko," dodal ještě.
Kompletní nabídku vozů Škoda na českém trhu najdete zde.