Suzuki přiveze Škodě Fabia nového konkurenta. Baleno chce zaujmout obřím kufrem a úspornými motory


Kufr s objemem 355 litrů - to je největší zbraň, s níž přijede Suzuki Baleno na český trh. Tuzemští motoristé jsou na velikost zavazadlového prostoru citliví a uvedená hodnota je mezi automobily typu Škody Fabia, tedy malými hatchbacky, rekordní. Přesvědčit se můžete porovnáním s konkurencí v přehledných tabulkách zde.

Jak to konstruktéři u auta, které čtyřmetrovou délkou nijak nevyčnívá, dokázali? Jednoduše a v souladu s aktuálními trendy. Rezervu nahrazuje lepící sada a prostor pro náhradní kolo částečně využili právě pro zavazadla. Kufr je tak hlubší než delší a má vysokou nákladovou hranu, ale vejde se do něj opravdu hodně věcí.

Baleno je vedle Swiftu už druhým malým hatchbackem v nabídce Suzuki. Vypadá méně sportovně než známější sourozenec, ale trochu klame tělem. Jízdní zkoušky na speciálním polygonu totiž ukázaly, že nízké a lehké auto má spoustu sportovních genů a jezdí příjemně mrštně.
Zásluhu na tom mají i benzinové motory, zejména novinka v podobě litrového tříválce podporovaného turbodmychadlem. Ten příjemně zatahuje z běžných otáček. Kromě slušné dynamiky se chlubí i tlumeným chodem a podle výrobce se spokojí pouze se 4,5 l benzinu na každých 100 km.
Podobně úsporná je i základní dvanáctistovka, která se navíc nabízí také v hybridní verzi. To znamená, že benzinovému motoru pomáhá elektromotor. Ten využívá elektřinu, kterou auto samo vyrábí při brzdění a ukládá od baterií.

Jde ale o jednodušší formu hybridu, takzvaný "mild hybrid", který na rozdíl od "full hybridů" nedokáže zajistit pohon auta výhradně na elektřinu. Elektromotor benzinovému motoru pomáhá a tím snižuje spotřebu, která v případě Balena podle výrobce činí jen čtyři litry benzinu na každých sto kilometrů.
Suzuki Baleno se začne v Česku prodávat v průběhu června. Ceny zatím nejsou známé, ale měly by se podobat slovenským. U našich sousedů stojí nejlevnější Baleno 10 690 eur, tedy asi 289 tisíc korun. To je o dost víc, než činí vstupní cena většiny konkurentů. Baleno má ale standardně disponovat klimatizací a nabízí výkonnější základní motor než většina soupeřů.