Nové Audi A5 na vlastní oči při světové premiéře: Charisma zůstalo a rychlost pochopitelně vzrostla


Ostřejší hrany na bocích, širší a nižší maska chladiče, a přece jen poněkud prvoplánově působící falešné výdechy horkého vzduchu na pomezí předního blatníku a bočních dveří. To jsou hlavní změny designu, které jsme vypozorovali při obhlídce nové generace kupé Audi A5 během její světové premiéry v areálu firmy v Ingolstadtu. 
Základní linie kupé včetně vlny procházející celým bokem auta je tu opět. Tentokrát je však v oblasti nad zadními koly ještě výraznější, což má podle představitelů značky se čtyřmi kruhy ve znaku odkazovat na pohon všech kol quattro.

Auto působí o něco mohutněji a agresivněji než vůz, který byl na trhu od roku již od roku 2007 a od té doby stihl posbírat řadu cen. I sám jeho tvůrce, designér Walter de Silva, ho považuje za nejkrásnější vůz, který kdy navrhl. A to je v seznamu jeho děl uvedena například i Alfa Romeo 156.
Oficiální rozměry auta Audi zatím nezveřejnilo. V tiskové zprávě, která byla u příležitosti světové premiéry vydána, se však uvádí, že "interiér těží z větších rozměrů a rozvoru".
Narostl ostatně i zavazadlový prostor. Má teď objem 465 litrů, což je o deset více než dosud. Praktičnost vozu zvyšují i montované zadní sedačky, jejichž opěradla lze dělit v poměru 40:20:40.

Technická řešení, které tvůrci vozu použili, vycházejí z nové generace modelu Audi A4. Stejně jako tento vůz tedy Audi A4 může být vybaveno odpružením s elektronicky řízenými tlumiči. Rovněž lze do kapličky před řidičem nainstalovat Audi virtual cocpit a na středový panel kruhové otočné tlačítko ovládající systém MMI s dotykovou plochou, na kterou lze psát prstem. Atmosféru ve voze může pasažérům zpříjemnit ambientní osvětlení s výběrem ze 30 (!) různých barev. Samozřejmostí je dlouhý výčet asistenčních systémů. Ty mimo jiné zvládají samočinné parkování, popojíždění v kolonách, upozorňují na hrozící kolizi, a to i při couvání, a čtou dopravní značky.

Pod kapotu se dostanou nové generace motorů. V porovnání s předchůdcem by měly mít výkon vyšší až o 17 procent a spotřebu nižší až o 22 procent. Pozitivní vliv na spotřebu má také snížení hmotnosti a zlepšený součinitel aerodynamického odporu, který má špičkovou hodnotu cx 0,25.
Výkonové spektrum agregátů sahá od již velmi slušných 190 koní (140 kW) po 286 koní (210 kW).
Jedná se o čtyřválcové "dvoulitry" nebo šestiválcové turbodiesely se zdvihovým objemem válců 3,0 litru. Manuální převodovky mají šest stupňů, automatické sedm.

Auto se bude dodávat na trh jak s pohonem pouze předních kol, tak i všech kol. Poprvé je možno spojit motory úsporné řady "ultra" s pohonem všech kol.
Souběžně s klasickou A5 v Ingolstadtu ukázali také novou generaci modelu S5. Nový třílitrový zážehový šestiválec disponuje maximálním výkonem 354 koní (260 kW), což je o 21 koní více než dosud. Dokáže zrychlit na stokilometrovou rychlost během 4,7 sekundy (dosud 5,1) a má kombinovanou spotřebu 7,3 litru na sto kilometrů (první generace jezdila za 7,7 litru).
Informace, ceníky a data o modelech, které v současné době značka Audi na tuzemském trhu nabízí, najdete zde.