Praha od září změní mapu tramvají. Vzniknou nové linky, jiné posílí či pojedou jinam


Praha - Hlavní město chystá od konce prázdnin tramvajové změny. Ty nastanou po připomínkách veřejnosti, ale také po debatách s jednotlivými městskými částmi. 
Přibudou tři nové linky, devět stávajících změní trasy. Nezmění se dvanáct ze současných jednadvaceti tras, omezení dozná pouze tramvajová trať na Petřiny, které po otevření metra ubylo cestujících.

"Ke změnám a k posílení tramvajového provozu v Praze máme tři základní důvody. Budeme zavádět další zóny placeného stání, a proto je nezbytné, abychom nabídli také kvalitní a silnou veřejnou dopravu. Podporujeme ekologickou dopravu a snažíme se vyhovět přáním veřejnosti a městských částí," uvedl náměstek primátorky a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek.
Od 28. srpna tak začne po Praze jezdit 24 tramvajových linek namísto současných 21. Trasu změní linky 4, 5, 6, 12, 14, 18, 20, 24 a 25. Nově pak přibudou linky 2, 15 a 21. Všechny změny Ropid zveřejnil na webu.
"Nemůžeme splnit všechna přání, ale finální řešení fialového návrhu je kompromisem, který zapracovává drtivou většinu připomínek městských částí i návrhů, které posílali na jaře občané, “ řekl Petr Tomčík,  ředitel společnosti Ropid, která pro Prahu plánuje městskou hromadnou dopravu. 

Celkem Dopravní podnik navýší provoz tramvají o 4,5 procenta. I zdánlivě nízké číslo obnáší nárůst financí na provoz tramvají o 130 milionů korun ročně.
„Velká většina spojení a intervalů, na které jsou cestující zvyklí, zůstává zachována, navíc přibývají spojení nová. Ve špičkách pracovních dnů propojí Modřany a Braník se Smíchovem přímá linka 21 a obyvatelé Barrandova se dostanou do Štěpánské a na I. P. Pavlova čtyřkou. Celotýdenně propojí Náměstí Republiky, Václavské náměstí se zastávkou I. P. Pavlova linka 6, která dále zajistí obnovu spojení z okolí Tylova náměstí směrem k Nádraží Vršovice," uvedl náměstek Ropid pro městskou dopravu a marketing Martin Šubrt.
Bylo víc variant změn
Magistrát měl původně v plánu dvě varianty, jak předělat městskou hromadnou dopravu, nazvané modrá a oranžová varianta. K nim posléze přibyla ještě jako doplňkový návrh zelená varianta. 
Modrá kladla důraz na co nejméně změn v tramvajových linkách s tím, že by se zejména posilovaly nejvytíženější linky. Oranžová verze se snažila změnit systém linek podle požadavků veřejnosti a městských částí, což s sebou neslo riziko rušení některých tras. 
"Obě verze byla ekonomicky neutrální, my jsme nakonec přistoupili na takzvanou fialovou variantu, která už neutrální není. Snad číslo 130 milionů ještě není konečné a dojde k nějaké redukci," uvedl  Martin Šubrt.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy