Kofila převlékne tyčinky do nového obalu, vybrala si v soutěži mladých designérů


Praha - Více než 400 návrhů se sešlo v soutěži Kofila v limitovaném obalu, která se konala u příležitosti nedávno otevřené výstavy výtvarníka a reklamního grafika Zdeňka Rykra. Právě ten obal na tuto čokoládovou tyčinku v roce 1923 navrhl a čokoládovny ho v lehce upravené podobě používají dodnes, tedy skoro sto let.
Ze soutěže, kterou vyhlásila společnost Nestlé ve spolupráci s organizací Czechdesign, vybrala porota jako vítězný návrh Kateřiny Kynclové, absolventky Uměleckoprůmyslové školy v Praze. Nejlépe splnil zadání navázat na tradici obalů Kofily.
V omezeném počtu dva miliony kusů se v něm Kofila příští rok objeví v obchodech.

"Důvěra v mladé designéry a zájem o spolupráci s nimi je z našeho pohledu jeden z největších benefitů tradice, jejíž základy dala čokoládovna Orion a Zdenek Rykr. Soutěž ukázala, že i přes striktní podmínky a vysoce nastavenou laťku dokážou čeští a slovenští designéři přijít s originálním řešením," uvedla manažerka Czechdesign Jana Vinšová.
Letošní soutěž dala příležitost mladým tvůrcům, stejně jako ji od firmy Orion dostal ve 20. letech minulého století Zdenek Rykr. Ve svých dvaceti letech určil vizuální styl všech produktů Orion.

Tvorbu Zdeňka Rykra představuje od konce května ve Veletržním paláci výstava nazvaná Zdeněk Rykr a továrna na čokoládu. Přestože se s jeho tvorbou mohou lidé setkávat denně při konzumaci cukrovinek, jimž Rykr navrhl obal, je jeho jméno všeobecně málo známé. Představitel české meziválečné avantgardy a outsider umělecké komunity byl totiž také průkopník a inovátor na poli propagační grafiky.
Rykr tvořil i pro další značky tehdejší doby, jako byly Čedok, Káva Kulík, Palaba Slaný, německá automobilka Horch, Dr. Zátka, Škoda nebo Baťa.