Nový obří kombík Volvo V90 zaujal "flusačkou", která zachraňuje jeho naftový motor


Stříleli jste někdy v dětském věku po spolužácích "flusačkou" vyrobenou z tužky versatilky? Pokud ano, tak snadno pochopíte princip nového patentu firmy Volvo. Na vlastní kůži jsme otestovali, že se díky němu chod jeho čtyřválcového naftového motoru u nového velkého kombi Volvo V90 (první podrobnou recenzi najdete zde) přiblížil konkurenčním šestiválcům.

Od nové vlajkové řady největších modelů s označením 90 si Volvo hodně slibuje. Druhá generace poloterénního giganta XC90 byla po předloňském uvedení na trh velebena za design, použité materiály nebo bezpečnostní asistenty, ale částí zákazníků také velmi kritizována za zástavbu pouze dvoulitrových čtyřválcových motorů.
Zvlášť naftová verze působila při porovnání s konkurenčním Audi Q7 poháněným třílitrovým šestiválcem jako uštěkaný foxteriér proti důstojnému bernardýnovi. U tak velkých a těžkých aut zkrátka silnější šestiválec působil mnohem kompetentnějším dojmem.
"Ano, také jsme si to rychle uvědomili," souhlasí Kent Falck, který má řadu 90 u Volva na starosti. Pětiválce a šestiválce ale kvůli emisním limitům zpět do hry vrátit nemohli. Vymysleli tedy jednoduchý patent, který dává čtyřválci potřebnou dynamiku zejména při rozjezdech.
Hliníková tlaková nádoba s objemem 1,7 litru, do které kompresor stlačuje vzduch, při zařazení prvního nebo druhého rychlostního stupně a sešlápnutí plynového pedálu na více než 36 procent posílá směrem k turbodmychadlu krátké "plivnutí", které roztočí turbodmychadlo a pomůže tak překonat prodlevu, která nastává normálně před tím, než lopatky turba roztočí výfukové plyny.

Nový vynález zatím Volvo nasadilo do nejsilnější verze naftového motoru označované D5, kterou jsme zkoušeli pod kapotou nového kombi V90. Rozjezdy z křižovatek jsou opravdu bleskové. A vzhledem k tomu, že se konstruktérům podařilo také výrazně potlačit hluk čtyřválce v kabině, působila jízda s ním dynamicky a důstojně. Jak se na top manažerský kombík se základní cenou přesahující 1,1 milionu korun sluší a patří.
"Zlepšovák nasazujeme i do Volva XC90 a zvažujeme i jeho použití u slabších verzí naftového motoru označovaných jako D2 a D3," uvedl pro Aktuálně.cz Kent Falck.
Podle údajů Volva jsou jeho modely vybavené systémem PowerPulse na rozjezdu rychlejší než ekvivalentní konkurenční vozy se šestiválcovými třílitrovými turbodiesely. Porovnání Volva V90 D5 AWD Momentum s konkurenčními kombíky Audi A6 Avant a BMW 5 Touring si můžete prohlédnout zde.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy