Tři měsíce s Peugeotem 5008: stárnoucí, ale pořád útulnou garsonku na kolech pořídíte za dobrou cenu


"Tak jedeme, chlapi. Za půl hodiny máme výkop," velím coby hrající trenér a zakladatel týmu na malý fotbal a do sedmimístného Peugeotu 5008 se hrnou všemi dveřmi včetně těch pátých brankáři, obránci, záložníci i útočníci. Vzhledem k tomu, že hrajeme v počtu 5 plus gólman, spolkne tahle pojízdná garsonka celou sestavu i s náhradníkem.

Dokonce za třetí řadou sedadel zbývá místo i na tašku s dresy a fotbalové míče. Dvoumetrový stoper Lukáš sice koleny tlačí na sedačku před sebe, ale přesto se do auta kompaktního rozměru vejde sedm dospělých nebo dospívajících bez většího remcání.
Když po zápase celou sestavu rozvezu domů, stačí párkrát zatáhnout za poutko a sedmimístný minibus se změní během pár desítek vteřin v dodávku, do které úplně v pohodě hodím nerozložené horské kolo a můžu jet vyplavit laktát ze svalů do lesa za Prahou.

Kolega Roman pro změnu vyrazil s pojízdnou garsonkou, kterou jsme v redakci zkoušeli tři měsíce, na inspekční cestu do Chorvatska s celou rodinou. A ocenil třeba samostatná sedadla ve druhé řadě, na která se dobře připevňují dětské sedačky, nebo praktické drobnosti v podobě sklápěcích stolečků jako v letadle či protislunečních roletek ve všech oknech.
Peugeot 5008 na trhu už kroutí šestý rok života, takže v něm není všechno úplně high tech. Chybí třeba dnes už zcela běžné dotykové displeje, bezpečnostní asistenty nebo tlačítka na volantu. Některé plasty a páčky působí lacině. Přesto ale interiér neztratil útulnost, která navozuje pohodu při jízdě.

Roman si stěžoval i na obří čelní sklo a příplatkovou panoramatickou střechu, která z auta dělá skleník, na druhou stranu ale vysoká míra prosklení pomáhá dobrému výhledu.
Celkem jsme s Peugeotem 5008 poháněným naftovým motorem 1.6 BlueHDI v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou ujeli více než sedm tisíc kilometrů se spotřebou šest litrů podle palubního počítače, která po přepočítání na základě reálného tankování vychází o tři až čtyři desetiny výš.

Konzumace paliva se ale s postupným zajížděním motoru výrazně snižovala. Roman jel v červnu do Chorvatska a zpět za 5,6 l a to jsme zapomněli přezout ze zimních gum na letní... Těsně před návratem s celkově dvanácti tisíci najetými kilometry dosáhl testovaný Peugeot 5008 stále na zimních pneumatikách spotřeby 4,1 l nafty při ustálené rychlosti 90 km/h a 6,2 l při 130 km/h. Výrobcem udávaná spotřeba 4,4 l pro sedmnáctipalcová kola tak nepůsobí při jízdě s prázdným autem a lehkou nohou jako úplné sci-fi.

Automatická převodovka funguje ve většině situací logicky, spolu s kultivovaným motorem vytvářejí hladké spojení, se kterým se jezdí pohodově a bez stresu. Zvláště tátům a mámám s početnějšími rodinami, jejichž pozornost neustále narušují potomci, tuto kombinaci vřele doporučuji.
Peugeot 5008 patří mezi cenově nejpříznivější až sedmimístná kompaktní MPV, pokud nepočítáme osobní verze dodávek. Nabízí se výhradně s naftovými motory. Dobře vybavená akční verze Style, kterou jsme zkoušeli, se prodává od 505 tisíc korun v pětimístném provedení s motorem 1.6 BlueHDI a manuálním řazením. Porovnali jsme ji s dalším "dědečkem" na trhu Renaultem Grand Scénic, a naopak zcela novým Volkswagenem Touran; podívejte se zde.