Nakupování potravin baví půlku Evropy, v Česku ale jen každého třetího


Praha - Nakupování potravin baví jen 37 procent Čechů, je to téměř nejméně z celé Evropy. Ještě méně je tato činnost populární ve Finsku (31 %). Zálibu v nakupování má v Evropě v průměru 53 procent obyvatel. Z globálního průzkumu společnosti Nielsen také vyplynulo, že 44 procent českých respondentů baví vyhledávání slev. Průměr v Evropě je přitom 61 procent.
"Velmi překvapivě Češi ani Slováci nenacházejí zábavu ve vyhledávání slev, což do značné míry ovlivňuje vysoké procento produktů již standardně nabízených v promocích a slevách v obou zemích," uvedla mluvčí společnosti Nielsen Mária Hukelová.

V hodnocení nabídky potravin jsou Češi kritičtější, než je průměr v Evropě - jen čtyři z deseti si myslí, že v prodejnách nacházejí dostatečně velký výběr potravin. V případě Slovenska je to 53 procent respondentů.
Průzkum také ukázal, že pro výběr obchodu nejsou nejdůležitější jen nejnižší ceny. Každý druhý Čech (57 %) považuje kvalitu čerstvých potravin za velmi důležitý faktor, který ho ovlivňuje při výběru místa nákupu. Jedním z vůbec nejdůležitějších faktorů pro dvě pětiny respondentů je nabídka čerstvého masa.
Aspekt "nejnižší ceny" hodnotí jako důležitý 36 procent českých spotřebitelů, evropský průměr dosahuje úrovně 47 procent. V případě trvanlivých potravin hraje cena při nákupu méně významnou roli. U nealkoholických nápojů 39 procent lidí a u alkoholických nápojů 40 procent respondentů deklaruje cenu jako jeden z faktorů ovlivňujících nákup produktu. U balených vod je to pak jen 29 procent.
Výsledky globální studie jsou založeny na odpovědích více jak 30 000 respondentů s online přístupem v 61 zemích světa. V ČR i na Slovensku má online panel 500 respondentů.