Dieselgate? Kdepak, Volkswagen se nafty nebojí. Nový Amarok má skvělý šestiválec


Uplynulý rok byl na nové pick-upy velmi bohatý. Objevila se nová Toyota Hilux, Mitsubishi L200 i Nissan Navara. Volkswagen Amarok nemá novou generaci, jen facelift. Navíc je to poslední z novinek v této kategorii, která se začne prodávat až někdy v srpnu. Ještě ani nemá ceník. Jenže dostal eso, které protivníkům chybí. Zatímco oni využívají jen naftové čtyřválce (i když někdy s vysokým objemem), Volkswagen se rozhodl nebát a nasadil šestiválec. Motor je k dostání ve dvou výkonnostních verzích. K prvnímu svezení, které probíhalo v okolí Mnichova, jsme dostali jeho nejsilnější verzi. Ta disponuje výkonem 224 koní a točivým momentem 550 Nm. A hned po vyjetí nás přesvědčila, že šestiválce mají rozhodně své výhody. Určitě mezi ně patří hladký chod, který ještě vynikne při vzpomínce na klapot čtyřválce u odcházející verze Amaroku.

Motor udělá parádu na běžné silnici. Konečně má Amarok přijatelnou dynamiku a dokáže pohodlně předjíždět i držet tempo s provozem na dálnici. Vlastně ho dokáže i snadno pokořit. Na neomezeném úseku se nám ho podařilo rozjet na tachometrových 190 km/h. Motor je k dostání buď s manuálem nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou. Tu jsme zkoušeli my. Překvapivá je i spotřeba. Během krátké testovací jízdy jsme mu naměřili něco málo přes 9 litrů nafty na 100 km. Volba je také ve druhu pohonu. Základem může být auto s poháněnou zadní nápravou, další možností je verze pohonu všech kol, který je připojitelný. Má k dispozici také redukční převodovku. Na to je ale potřeba mít auto s manuálem. Pokud chcete automat, o možnost redukce sice přijdete, ale stále máte pohon všech kol s diferenciálem Toresen, který efektivně rozděluje točivý moment mezi nápravy. A pořád je tu ještě uzávěra. Když jsme s novým Amarokem sjeli ze silnice, vyzkoušeli jsme ho na off-roadové trati, kde nás čekaly prudké sjezdy, stoupání, náklony a prohlubně, ve kterých si šlo vyzkoušet křížení náprav. Není potřeba detailněji popisovat schopnosti vozu, ty zůstávají neměnné a samozřejmě velmi dobré. Ostatně jako u všech dalších soupeřů v této kategorii, pro niž je samozřejmým základem žebřinový rám a tuhá zadní náprava s listovými pery. Výjimkou je jen Nissan, který se u top verze Navary rozhodl nabízet také „lidštější“ variantu se zadním víceprvkovým zavěšením.

Právě polidšťování je ústředním motivem všech novinek v kategorii pick-upů. Už není potřeba dělat kompromisy, všechny nové modely mají výbavu podobnou té v běžných SUV, pohodlné kabiny i ideální posaz za volantem. U Amaroku to samozřejmě platí také, dvojnásob ještě ve zbrusu nové výbavě Aventura. Model s modrým lakem, logem, chromem nebo rampou se čtyřmi přídavnými dálkovými světlomety je nepřehlédnutelný. A asi není potřeba vysvětlovat, že poslouží hlavně k reprezentaci svého majitele. Tomu odpovídá i kabina s kůží, palubní deskou ve stylu SUV nebo navigací s dotykovou obrazovkou. Zařízení umí připojit chytré telefony a je doplněno o sadu reproduktorů. V náloži doplňků nechybí sada bezpečnostních systémů. Zkrátka, Amarok je vybaven stejně dobře jako běžné SUV. Navíc ale zvládne odvézt spoustu nákladu na korbě dlouhé 1,55 metru a široké 1,66 metru, kterou si můžete zakrýt roletou nebo rovnou kompletní nástavbou. Nový Volkswagen Amarok nezklamal. Nabízí základní modely pro práci i top verze na „chlubení“, což ocení široké spektrum zákazníků. Výbava je bohatá, schopnosti na vysoké úrovni. Možnosti zapojení do práce i průjezdu nehostinnými místy jsou víceméně srovnatelné s většinou konkurentů. Amarok je ale jediný, který má pod kapotou šestiválcový motor. A to z něj dělá nejzajímavější vůz dané kategorie.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy