Zafira není vymírající druh. Opel má facelift svého velkoprostorového auta a chystá novou generaci


V září začne i v České republice Opel prodávat novou verzi svého rodinného vozu Zafira, který právě prodělal zásadní proměnu svého vzhledu. Z jeho názvu také zmizelo označení Tourer. Zafira je tak již prostě a dobře pouze zafira.
Přestože je v současné době již řada vozů kategorie MPV, do níž spadá i zafira, nahrazována atraktivnějšími "esuvéčky", zafira podle dobře informovaných zdrojů přijde na trh i v další generaci. To už ale zřejmě nebude případ Merivy, což je v nabídce Opelu menší varianta velkoprostorového automobilu. 
Zatímco v původní verzi aktuální generace vozu zafira přední světlomety vyplňovaly prakticky celé rohy karosérie, nyní se designové řešení zásadně mění. Jde o řešení, které navazuje na design nové generace vozu Astra.
Novinkou v "nové" Zafiře je také proměna palubní desky. Zřejmě každý si povšimne poměrně masivní redukce ovladačů a tlačítek. Displej zábavně-informačního systému se přestěhoval o něco níže. Nyní je dotykový.

Jízdu v noci nepochybně usnadní adaptivní světlomety s technologií AFL (Adaptive Forward Lighting), u nichž elektronika řídí směrování světelných paprsků. Mohou pracovat v celkem devíti režimech, mezi něž patří například město, venkov, svícení v zatáčkách, odbočovací světla nebo osvětlení okolí při parkování.
Jedním z hlavních reklamních taháků bude nově zaváděný systém OnStar, který umožňuje přímé telefonické spojení s asistenční službou, dále v případě nehody samočinně zavolá pomoc a umožní i připojení k internetu.

V České republice bude u více vybavených verzí OnStar k dispozici první rok zdarma, další léta se za jeho využívání bude platit částka v ekvivalentu 99 eur. Internetové připojení bude zdarma po první tři měsíce nebo do vyčerpání limitu 3 GB. Konkrétnější ceníky budou k dispozici po dohodnutí podmínek mezi Opelem a poskytovali telekomunikačních služeb.
Opel u nové Zafiry omezí počet výbavových stupňů ze čtyř na dva. Nejlevnější verzí bude vůz s benzinovým motorem 1,4 Turbo (120 koní) v akční ceně za 455 900 Kč.
Součástí standardní výbavy takového exempláře vozu se stane šestice airbagů, dálkové ovládání centrálního zamykání, manuální klimatizace, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání všech bočních oken, audiosystém, palubní počítač, tempomat a pět samostatných sedadel.

Za vyšší stupeň výbavy Innovation, který již standardně nabízí sedm sedaček (a dále například LED přední světlomety, mlhovky, dvouzónovou klimatizaci, střešní ližiny, parkovací senzory, systém OnStar a kola z lehkých slitin) se připlácí 75 000 Kč.
Auto bude k dispozici se čtyřmi verzemi benzinových motorů a dvěma dieselovými. Kromě toho zůstane v nabídce také varianta umožňující jízdu na stlačený zemní plyn CNG nebo na zkapalněný ropný plyn LPG. 
Podrobný test dosavadního provedení vozu, který ale bude mít s tím modernizovaným stále hodně společného, najdete zde.