První automobilka v Evropě prodala auto přes Twitter. Zákazník si na síti uspořádal výběrové řízení


Při koupi automobilu už není nutné chodit do showroomu. Alespoň se to zdá podle způsobu, jaký si pro pořízení svého vozu zvolil Raul Escolano. Muž s přezdívkou @escolano komunikoval s jednotlivými dealery pouze pomocí Twitteru, v čemž mu pomohl hashtag #compraruncocheportwitter (koupím auto na Twitteru). Prodejci a zástupci automobilek mu pak mohli posílat své nabídky. Favoritem se stal Nissan, který se příležitosti chytil pomocí aplikace Periscope. Ta umožňuje online živé vysílání. Prodejce Escolanovi představil v přímém přenosu SUV X-Trail.

Escolano poté požádal své fanoušky, aby o jeho novém voze hlasovali. Malé účasti se bát nemusel, průzkum si zobrazilo 2,6 milionu uživatelů. Ti hlasující vybrali nakonec právě Nissan, když ho zvolilo 43 procent z nich. Od začátku vyjednávání až po rozhodnutí o koupi uběhlo několik týdnů. Nissan dokonce na závěr celé akce poslal Escolanovi klíčky od vozu kurýrem. Na předání auta se už ale musel dostavit samozřejmě fyzicky, což bylo také poprvé, kdy se vůbec v showroomu objevil.
Auto si můžete u prodejce přes internet poptat rovněž v Česku. Lze k tomu využít například web www.vybermiauto.cz a jeho funkci Poptávky.