Prodej nových aut v Evropě se přiblížil předkrizovým rokům. Brexit se projevil poklesem na ostrovech


Více než 1,5 milionu nových aut se prodalo v červnu v evropských zemích (země EU a EFTA). Trh se tak přiblížil rekordním rokům 2005 až 2007 před finanční krizí a meziročně rostl téměř o sedm procent. Červen byl 34. růstovým měsícem v nepřetržité řadě.

V plusu se ocitla většina evropských trhů včetně Česka, jehož podrobné výsledky čtěte zde. Prodej táhla zejména Itálie (+12 %), Španělsko (+11 %) a Německo (+8 %). Brexit se negativně projevil na britském trhu, který o necelé procento poklesl. Nová auta přestali na ostrovech kupovat zejména soukromí zákazníci.
První místo v žebříčku nejoblíbenějších značek obhájil Volkswagen, který však meziročně 0,6 % ztratil. Hodně se mu tak přiblížil Renault s impozantním nárůstem o více než 21 procent.
Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním červnu v zemích EU a EFTA vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:
1. Volkswagen     166 080 (1. i v celém roce 2016)
2. Renault            135 107 (2.)

3. Opel                 102 615 (4.)

4. Ford                 102 053 (3.)

5. Peugeot            85 940 (5.)
6. BMW                 82 466 (7.)
7. Mercedes          80 781 (8.)
8. Fiat                    75 609 (9.)

9. Audi                   75 443 (6.)
10. Škoda              66 303 (10.)
11. Citroën             57 069 (12.)

12. Toyota              54 997 (11.)
13. Nissan             51 863 (13.)
14. Hyundai           47 755 (14.)
15. Dacia              46 252 (16.)


16. Kia                  41 346 (15.)
17. Seat                34 642 (17.)

18. Volvo               29 516 (18.)
19. Mini                 24 061 (20.)
15. Dacia              46 252 (16.)
Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.
Škod a byla v červnu jedinou meziročně růstovou značkou koncernu Volkswagen - polepšila si téměř o devět procent. Ještě lépe dopadl například Jaguar (+64 %), Honda (+39 %), Lexus (+25 %) nebo Mazda (+22 %). Největší pokles jsme zaznamenali u Mitsubishi (-20 %), Citroënu a Porsche (oba -3 %).
Za první pololetí vzrostl prodej nových aut v Evropě o více než devět procent. Škoda "jede" stejně jako celý trh, více než dvojnásobek aut proti loňsku prodal Jaguar, dalšími skokany jsou Honda (+34 %), Mazda (+28 %) a z velkých značek Fiat (+18 %) a Renault (+15 %). Renault díky červnovému výsledku sesadil z druhé příčky v Evropě Ford. V minusu jsou v meziročním porovnání pouze Mitsubishi (-9 %), Seat (-2 %), DS a Nissan (-1 %).

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy