Češi přestávají být odvážní. Pestrobarevná auta vychází z módy, silnice ovládly bílá a šedá


Jediné dvě barvy mají více než polovinu českého trhu s auty. V dohledatelné historii se to nikdy nestalo. Až letos. Bílá společně s šedou dokázaly to, co žádná jiná dvojice před nimi. Přitom právě tyto barvy byly ještě před pár lety jen okrajovou volbou. Dřívější králové modrá a červená na ně letos rozhodně nemají.
Z údajů v registracích vozidel vyplývá, že bílá se stává stále módnější a její podíl na trhu roste. Šedá roste ještě výrazněji. Naopak před dekádou mimořádně populární stříbrná se zařadila mezi neoblíbené barvy, kterou má jedno nové auto z pěti set. Pět nejpopulárnějších barev má 87 nových aut ze sta. O zbytek se dělí ostatní odstíny.

Je třeba upřesnit, že vítězství dvou barev a dominanci pěti ještě neznamená monotónnost vozového parku. I bílou většina výrobců nabízí ve dvou verzích - obyčejnou a dražší s perleťovým efektem. Například Škoda Superb jde ještě dál a na výběr má bílou v pěti verzích, jejichž odlišnosti naznačují názvy Candy, Moon, Pure, Pearl a Cream. Šedá už má u větších výrobců bezpočet variant. Zmíněný Superb ji nabízí v sedmi odstínech. Ty už na rozdíl od bílé odliší i méně zkušené oko - přece jde o barvy od výrazně světlé po tmavé. Módnost šedé se ale tolik netýká prémiových značek. U těch i nadále většinu prodejů tvoří dvojice bílá a černá. Platí to pro Audi, BMW i Mercedes. Zajímavostí je, že bílá se stává stále atraktivnější nejen třeba u Audi, kde má tuto barvu každé třetí auto, ale i u Ferrari, které je bílé každé páté a dříve dominantní červenou už má jen polovina prodejů. Bílé byly i dva ze sedmi letos v Česku prodaných Rolls-Royců. Zelená barva tvoří jen necelá dvě procenta českého trhu, ale například u Lady tvoří šedesát procent prodejů (možná v Rusku jiné barvy došly), v případě Lamborghini jde o tři auta ze sedmi prodaných.
Výbavy aut na českém trhu si můžete prohlédnout na webu Vybermiauto.cz.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy