První svezení s drzým Audi Q2. Novinka přijde na tuzemský trh po prázdninách


Německá automobilka Audi rozšiřuje svůj výrobní program o novou modelovou řadu Q2. Jedná se o kompaktní SUV nižší střední třídy, které má svým odvážným pojetím nalákat nové zákazníky.
Zatímco poslední přírůstky ingolstadské automobilky řady A4 a A5 byly kritizovány za alibistický design bez nových nápadů, na novém crossoveru se mladá designérská skupina automobilky docela odvázala. Až tak, že jej předseda představenstva automobilky Rupert Stadler při jeho světové premiéře v Ženevě nazval drzým autem. To nevím, nicméně novinka by v sobě měla spojovat povahu dobrodruha i městského bonvivána, zároveň však má mít všechny vlastnosti a schopnosti, které k prémiové značce Audi patří.

Zatímco ceník nového modelu odtajní importér v srpnu a první exempláře se ke svým majitelům dostanou v průběhu září, my už jsme se s novinkou svezli. Evropskou prezentaci zasadili představitelé Audi do švýcarského Curychu, jejím zázemím pak byl park Tree Muzeum uznávaného zahradního architekta Enza Eney ležící u Curišského jezera. Efektnější prostředí jen tak nenajdete, na ploše 75 metrů čtverečních se nachází asi stovka vzácných stromů většinou starších než 100 let a neskutečné množství keřů a dalších rostlin, které dělaly společně s originálními skulpturami novému modelu z Ingolstadtu dokonalé pozadí.
Možná vám Q2 připadá jako docela malý kompakt, ale zdání klame. V reálu zjistíte, že 4,2 metru dlouhý automobil s rozvorem přes 2,6 metru působí docela robustně a svalnatě. Srovnatelnou velikost má třeba Škoda Yeti, největším a vlastně i jediným konkurentem by měl být Mini Countryman. Nejvíce - a samozřejmě příjemně - asi překvapí poměrně velkorysá šířka automobilu.
Outdoorovou výbavu potvrzuje černý plastový lem okolo celého automobilu, který zároveň opticky snižuje boční výšku. Vydařila se i členitá zadní část s vystouplými světlomety a výrazně zkoseným zadním oknem, které dodává ten správný outdoorový výraz, a rovněž zadní difuzor s otvorem pro koncovky výfuku ve stylu ochranného panelu spodní části vozu.

Díky krátkým převisům a světlé výšce bezmála 150 mm si Q2 snadno poradí i s vysokými obrubníky, ale terénu se bude třeba spíše vyhnout. Na druhou stranu, pokud auto bude disponovat pohonem všech kol (v nabídce u nejsilnějších motorizací), výrazně se rozšiřují jeho schopnosti v zimním období.
Za zadním výklopným víkem, které se může za příplatek otevírat i elektricky, se skrývá docela velký zavazadlový prostor o objemu 405 litrů (u verzí quattro je o 50 litrů menší), který lze postupným sklápěním děleného opěradla druhé řady zvětšit až na 1050 litrů.

Interiér v sobě snoubí kvalitní materiály a jednoduché ovládání. Je zde minimum tlačítek, a naopak hodně zobrazovačů, žádný však není dotykový. V prémiovém segmentu sází všechny německé automobilky na otočný ovladač nebo touchpad umístěný na středovém tunelu za voličem převodovky, což je dostatečně intuitivní a tolik to neodvádí pozornost řidiče od řízení. Jinak může mít Q2 podobně jako řady A4, A5 a TT tzv. virtuální kokpit, což je 12,3 palce velký LCD displej s vysokým rozlišením, který nahrazuje před volantem klasické analogové kontrolní přístroje.
Výbava je velkorysá, za většinu luxusních prvků a moderních technologií se však u značky Audi připlácí. Platí to jak pro výše zmíněný virtuální kokpit, tak třeba pro špičkový audiosystém Bang & Olufsen, možnost připojení k internetu prostřednictvím hotspotu WLAN nebo head-up displej, který důležité provozní údaje nepromítá na čelní sklo jako u větších modelů A4 a A6, ale na průhledný štítek, který se vysune z palubní desky.

Také Audi Q2 bude mít ve výbavě prvky, které jej přibližují k autonomnímu řízení. Podporu v kritických situacích dodává například asistent pro nouzové brzdění, který dokáže sám zareagovat na nenadálou překážku v jízdě, další asistent udrží bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a dokáže krátkodobě převzít řízení v popojíždějící koloně vozidel na dálnici do rychlosti 65 km/h, sleduje situaci v oblasti slepého úhlu, rozpoznává dopravní značky a pomáhá řidiči při jízdě rychlostí od 60 km/h udržovat vůz v jízdním pruhu. Pokud řidič na upozornění asistenta pro jízdu v jízdním pruhu nereaguje, automobil sám zabrzdí u okraje vozovky. Také parkování na podélná a příčná místa zvládne nové SUV skoro samo. Řidič jen musí zařadit správný převodový stupeň, přidávat plyn a brzdit.
Motorový program čítá celkem šest položek. Při nástupu na trhy však budou k dispozici jen dvě: benzin bude spalovat přeplňovaný čtyřválec 1.4 TFSI o výkonu 110 kW, naftu čtyřválcový turbodiesel 1.6 TDI o výkonu 85 kW. Později nabídku obohatí výkonný benzinový motor 2.0 TFSI o výkonu 140 kW dodávaný výhradně s pohonem všech kol, základem nabídky však bude litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 85 kW, který najdeme také pod kapotou Škody Octavia. Naftový program ještě doplní dvě varianty dvoulitrového čtyřválce TDI s výkony 110 a 140 kW. Pohonem všech kol bude disponovat první za příplatek, druhý standardně. Motory se v základu dodávají s šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek (pro oba nejsilnější dvoulitry standardně) bude pro většinu variant také sedmistupňová dvouspojková převodovka S Tronic.
Podrobný test a technická data nového Audi Q2 z první švýcarské prezentace najdete zde. 

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy