Škoda už nebude auta jen prodávat. Chystá vlastní projekt sdílení vozů pro studenty vysokých škol


Škoda už nebude auta pouze prodávat. Ve spolupráci s tuzemskými vysokými školami VŠE, ČVUT a ČZU připravuje projekt komunitního univerzitního carsharingu Škoda 4 Now. "Zpočátku půjde spíše o marketingový nástroj, který by si na sebe měl alespoň částečně vydělat, říká Michal Pres - vedoucí marketingu tuzemské prodejní organizace Škoda Auto.

Nepůjde o konkurenci existujících komerčních projektů, jako je například Car 4 way, který realizuje jeden z velkých dealerů automobilky Louda Auto.
Testovací fáze počítá se šesti vozy. Zatím nebylo rozhodnuto, o jaký typ aut půjde, ale nejspíše se bude jednat o modely Fabia. Projekt připravují samotní studenti, Škoda figuruje pouze v roli supervizora.
Start testovací fáze projektu je naplánován na druhou polovinu příštího roku, následně by se přešlo k ostrému provozu.
Pro carsharing začnou být v blízké době v Praze poměrně příznivé podmínky. V nově vytvářených zónách placeného stání totiž vozy zapojené do carsharingu budou mít povolené parkování za pouhou stokorunu za rok.
V prvním pololetí dosáhla Škoda na tuzemském trhu rekordní prodejní výsledek. Zákazníkům dodala 43 658 nových aut, což je o více než sedm tisíc kusů více než v loňském roce. Škoda roste téměř o dvacet procent, což je více než průměr českého trhu. První čtyři nejprodávanější auta na českém trhu mají na kapotě logo okřídleného šípu. Žebříček nadále vede Octavia, druhá je Fabia, na třetí místo se dostal Superb a čtvrtá pozice náleží Rapidu. Kompletní pořadí najdete zde.

Druhé pololetí se vyvíjí v obdobném duchu. "V červenci sice nastal pokles, ale to bylo především dáno menším počtem pracovních dnů a dovolenými," uvedl šéf tuzemské prodejní organizace Luboš Vlček. Predikce objemu českého trhu na letošní rok je 260 000 vozů, což se podle něho už blíží sousednímu Rakousku. Sama Škoda by se měla dostat přes hranici 80 000 prodaných aut.
V dalším roce už podle Vlčka neporoste trh tak rychle jako vloni a letos. Škodě by ale k dobrému výsledku měl napomoci nový model Kodiaq, jehož chce na tuzemském trhu prodat tři až čtyři tisíce kusů, tedy přibližně stejně jako minivozu Citigo.

Světová premiéra Škody Kodiaq se odehraje 1. září v Berlíně, tuzemská premiéra bude 18. října v Praze. Ještě předtím se auto ukáže na autosalonu v Paříži, kde by měl být odtajněný ceník. Předprodej začne v říjnu a první zákazníci dostanou nové SUV do užívání v únoru.
Už přibližně osmnáct tisíc majitelů škodovek ve čtyřech vlnách dostalo výzvu na úpravu jejich motorů kvůli kauze Dieselgate. Akce většinou probíhá v rámci pravidelného servisu, takže ji zatím absolvovalo asi dvacet procent oslovených s vozy Octavia a Superb 2.0 TDI zařazených do emisní normy Euro 5.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy