Tip na prodloužený víkend: Za čtyři dny jsme viděli Nancy, Paříž, Alsasko a zábavní Europa park


Tenhle prodloužený víkend v Německu a Francii ocení partner(ka) i větší děti. Užijí si jak milovníci historie a památek tak lidé, kteří obdivují krásy přírody, ale i ti, kteří vyhledávají dobré jídlo a pití, nebo zábavu a adrenalin. Za čtyři dny jsme v autě ujeli 2500 km, přesto jsme toho zažili tolik, že si samotné sezení v interiéru vozu ani moc nevybavujeme.

Vyrazili jsme v sobotu ráno z Prahy západním směrem a rychle přejeli celé Německo. V ideálním případě můžete být po dálnicích v Paříži za osm hodin, ale kdo tak nespěchá a chce ušetřit třicet eur za mýto, může jet jako my ve Francii po rychlostních komunikacích, které jsou zdarma. Většinou mají stejně jako dálnice čtyři pruhy, ale rychlost je na nich omezená na 110 km/h.
V brzkém odpoledni jsme si udělali zastávku v městě Nancy a rozhodně nelitovali. Stotisícovému městu se přezdívá perla Lotrinska a jeho krása může soupeřit s nejproslulejšími místy Paříže. Navíc je podstatně klidnější a kompaktnější. Za dvě hodinky stačíte vidět to nejhezčí a ještě si dá něco menšího na zub.
Pokud nechcete za ubytování utratit majlant a rádi se vyhnete problémům s parkováním, je pro vás coby automobilové turisty lepší bydlet dál od Paříže. My jsme zakotvili v Romilly sur Seine 130 km od metropole. Za tisícovku na noc jsme měli malinký pokojík v motelu. Nejdřív jsme se trochu děsili, že bydlíme vlastně na parkovišti před hypermarketem, ale nakonec se z toho stala výhoda. Pár kroků od postele jsme měli čerstvé levné jídlo, hernu s bowlingem a barem, kde promítali fotbal na velkoplošné plátno a ještě v neděli ráno prázdné parkoviště na inline bruslení.
Nedělní návštěva Paříže má velkou výhodu v tom, že není tak silný provoz, takže se vyhnete zácpám, všude lehce zaparkujete a stihnete vidět spoustu věcí. Na druhou stranu se pravděpodobně kvůli návalu turistů nedostanete nahoru na Eifelovku a odradily nás i fronty na prohlídky interiérů Versailles. Atmosféru hlavního města Francie jsme nasávali až do půlnoci, takže jsme se zpátky na motel v Romilly dostali kolem půl druhé.
V pondělí dopoledne jsme se vydali zpět východním směrem opět mimo placené dálnice s tím, že jsme otestovali Škodu Octavia RS 4x4 (recenzi čtěte zde) v klikatých silničkách pohoří Vogézy. Měli jsme dost času i na procházku po horách a návštěvu monumentálního hradu Koenigsbourg s parádním výhledem na Porýní a německý Schwarzwald. Odpoledne jsme se ubytovali na zámku nad malebným alsaským městečkem Saint-Hippolyte. Jedna noc tu sice stála tolik, co dvě v předchozím motelu, ale s výhledem a tříhvězdičkovým komfortem.

Večer jsme si ještě stihli zabruslit na cyklostezkách pod vinicemi v Porýní, navštívit typické pitoreskní alsaské městečko Bergheim nebo ochutnat při západu slunce vynikající zlátnoucí rýnský ryzlink. Přátelé bílého vína a malebné architektury si prostě musejí Alsasko zamilovat.
Čtvrtý den, tedy v úterý ráno, jsme přejeli hranici do Německa a po 45 kilometrech zakotvili na parkovišti před Europa parkem poblíž městečka Rust. Podle webu tripadvisor.com jde o nejlepší zábavní park v Evropě a troufneme si tvrdit, že moc konkurence nemá ani ve světě.

Obří adrenalinové horské dráhy Silver Star, Megacoaster a Wodan připomínají svezení ve formuli 1. V horkém letním dni jsme ocenili i spousty vodních atrakcí a na své si tady přijdou i menší děti nebo ti, kterým "géčka" přetížení nedělají nejlépe.
Stejně jako v amerických zábavních parcích si i tady můžete stáhnout na mobil aplikaci, na které vidíte čekací doby na jednotlivých atrakcích. A třeba proti tématickým parkům na Floridě se v Německu platí méně než poloviční vstupné i parkovné. Dospělého stojí celodenní vstupenka 44,50 eur.
Ideální je navštívit Europa Park ve všední den a v termínu, kdy nemají německé děti prázdniny, což o začátku července pro většinu spolkových zemí platilo. Ani na ty nejlepší atrakce jsme nestáli delší než půlhodinovou frontu.

Vydrželi jsme v Europa parku až do zavíračky (mění se, v našem případě byla do 19 hodin) a ještě ten den se stihli vrátit do Prahy. Pokud chcete stlačit výdaje za palivo, tankujte co nejvíc v Česku. Ceny benzinu jsou v Německu i ve Francii až o šest korun na litr vyšší, u nafty ušetříte spíše desetihaléře. V obou zemích se výrazně liší ceny na čerpacích stanicích u dálnic, kde jsou mnohem vyšší, a mimo ně.
Francouzské silnice jsou obsypané radary, které mají pouze minimální toleranci. Jsou však vždy výrazně značené, takže pokud budete dávat pozor, do pasti se těžko chytíte. Vymahatelnost pokut pro auta s cizí registrační značkou je navíc problematická, zvlášť v noci ale může blesk z radaru řidiče pořádně vylekat.