Penny Market mění tvář. Z prodejen se stane tržiště, děti láká na panáka


Praha – Postupnou přeměnu svých prodejen zahájil diskontní řetězec Penny Market. Nová podoba měla premiéru před týdnem v pražské Kolbenově ulici, dnes následuje obchod v Mělníku. Řetězec také v Česku změní logo – nové už používá na německém trhu.
Během dvou let chce Penny Market zrekonstruovat všech svých 360 tuzemských prodejen, uvedl letos v únoru generální ředitel řetězce Espen B. Larsen. Do modernizace firma investuje 100 milionů eur (2,7 miliardy korun).

„Nová prodejna je rozdělená do několika světů či tržištních stánků, například stánek s ovocem a zeleninou, svět pečiva nebo svět piva, které dohromady tvoří jedno velké tržiště,“ říká Zlata Ulrichová, vedoucí marketingu Penny Marketu.
Už v polovině srpna začal jako první z velkých tuzemských prodejců nabízet i ovoce a zeleninu nestandardních tvarů od českých zemědělců. Slibuje, že cena bude minimálně o desetinu nižší ve srovnání s „esteticky odpovídajícími“ produkty.
Interiéru zmodernizovaných prodejen dominují dřevěné prvky a detaily, což má podle firmy přispívat k navození příjemné a útulné atmosféry.
Řetězec zmiňuje také „praktické a logické uspořádání zboží, které učiní nakupování mnohem jednodušším“. Konkrétně jde o zkratky mezi jednotlivými sekcemi nebo umístění sortimentu ve slepých uličkách, které má lidem umožnit snadnou a rychlou orientaci v nabídce jedním pohledem. Firma vycházela z průzkumu mezi zákazníky.

Povznést kulturu nakupování
Penny Market hlásí, že „přepisuje historii českého retailu“. Oproti konkurenčnímu diskontnímu řetězci Lidl, který letos zbourá desítku starých prodejen a nahradí je zcela novými, ale Penny provádí jen úpravy uvnitř stávajících prostor.
Lidl se chce zbavit dřívější nálepky „obchodu pro chudé“ a lákat na kvalitnější zboží v luxusnějším prostředí než dosud. Snaží se Penny Market následovat konkurenta? „Naším cílem není otevírat luxusnější prodejny, ale provozovat takové, ve kterých se zákazníci i zaměstnanci cítí dobře,“ odpovídá Ulrichová.
Hlavním cílem nového konceptu prodejen je podle ní přiblížení se k místním zákazníkům a příjemnější, přátelská atmosféra. „Chceme povznést kulturu nakupování na příjemnou činnost v přátelském prostředí s lidmi, které znáte ze svého nejbližšího okolí, a prodavači, na které se budete těšit,“ říká vedoucí marketingu.

Co si konkrétně představit pod osobnějším přístupem k zákazníkům? „Rádi bychom jim byli ještě blíže, proto jsou v prodejně prvky, které pomáhají budovat sousedskou komunitu, například prostory pro inzerci či vyvěšení plakátů ohledně místních aktivit a podobně. O této snaze napovídá i samotný název prodejny „Penny Lehovec“, který si lidé v Praze 9 sami vybrali,“ odpovídá Ulrichová.
Součástí nových prodejen jsou i plochy určené dětem, které si mohou skočit panáka nebo se zabavit jednoduchými úkoly, zatímco rodiče nakupují.
Značka Česká kvalita končí
Penny Market chce klást důraz na české výrobky a produkty regionálních dodavatelů. „Celkem sedm z deseti potravin je českých,“ upřesňuje Ulrichová.

Od 8. září přestane řetězec používat vlastní označení Česká kvalita, kvůli němuž se opakovaně dostával do sporu se Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí. Tímto sloganem a českou vlajkou totiž označoval i některé zahraniční výrobky. Například za rok 2012 kvůli tomu dostal pokutu 600 tisíc korun za klamání spotřebitelů. Penny Market argumentoval, že potraviny – byť z ciziny – jsou vyrobené podle tradičních českých receptur.
Pravidla pro dobrovolné používání podobných označení zpřísní od ledna 2017 novela zákona prosazená ministerstvem zemědělství. Penny Market oznámil, že v souvislosti s tím začne výrobky, které splňují kritéria pro označení Česká potravina podle zákona, označovat logem s českou vlajkou.

Mléko, víno a nezpracované potraviny, jako je maso, ovoce či zelenina, bude možné označit jako "české" jen tehdy, když jsou nejen vyrobeny v České republice, ale současně stoprocentně pocházejí z českých surovin. U zpracovaných potravin tvořených více složkami postačí, když z tuzemska pochází 75 procent použitých složek – má jít hlavně o případy, kdy se některé suroviny v Česku ani nevyskytují.
Penny Market působí na českém trhu od roku 1997 a zaměstnává přes 5500 lidí. V současné době provozuje 360 prodejen, na otázku ohledně dalšího rozšiřování zástupci firmy neodpověděli. Je dceřinou společností německého řetězce REWE, který v Česku provozuje také supermarkety Billa. Šéf Penny Marketu Espen B. Larsen letos v únoru řekl, že spuštění e-shopu zatím společnost neplánuje.
Hospodářský výsledek za rok 2015 Penny Market ještě nezveřejnil. V roce 2014 zvýšil v Česku meziroční zisk o 77 procent na 523 milionů korun, tržby stouply o tři procenta na 31,3 miliardy korun.
Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality a rady! Osobní finance Aktuálně.cz.

Vyhledejte si ten nejlevnější Hotel se slevou až 80% !

Nejčtenější zprávy