Designový Tiger otevírá svou největší prodejnu v Česku, dánská síť s doplňky se chce zdvojnásobit


Praha – Dánský obchodní řetězec Flying Tiger Copenhagen, který prodává designové doplňky do domácnosti, kancelářské potřeby a další zboží, otevírá svou největší českou pobočku. Na prodejní ploše o 280 metrech čtverečních vznikne na Novém Smíchově její jedenáctý obchod v České republice.
“Cílem v Česku je provozovat 22 obchodů,” říká David Mizrahi, spolumajitel a ředitel tuzemské dceřiné firmy Flying Tiger Copenhagen. Dosud má pobočky v sedmi městech – Praze, Brně, Liberci, Českých Budějovicích, Ostravě, Zlínu a Plzni, za tři týdny přidá Ústí nad Labem.

Většinu sortimentu vyvíjí dánský tým designerů, zboží firma vyrábí kromě Dánska i v dalších evropských a asijských zemích. “Podařilo se nám propojit dva české výrobce s dánským vedením. Jedna z nich letos vyrobila velikonoční čokolády, které prodávala celá síť. Druhá z firem je nyní ve fázi těsně před uzavřením smluv o spolupráci,” přibližuje Mizrahi.
První obchod se značkou Tiger byl otevřen v roce 1995 v Kodani. Jeho zakladatelem je Lennartem Lajboschitzem, původně byly obchody pojmenovány Zebra. Nyní má společnost 672 obchodů ve 29 zemích, do konce letošního roku vznikne 70 dalších prodejen.
Řetězec v Česku zaměstnává 150 lidí, loňský obrat zde dosáhl 112 milionů korun. “Nejdůležitější je pro nás předvánoční období – prodej v listopadu a prosinci tvoří 40 procent našeho ročního obratu,” upřesňuje Mizrahi.

Izraelský podnikatel působí v České republice už od roku 1996. Nejprve vybudoval síť kaváren, poté se orientoval na restaurace a kluby. První český obchod značky Flying Tiger Copenhagen otevřel v Brně v roce 2014 – osm měsíců poté, co odjel do Dánska jednat o získání licence na zastoupení značky na českém a slovenském trhu.
“Partneři jsou pečlivě vybíráni. Ve větších zemích je jich více, třeba v Německu je jich pět, ve Španělsku šest,” říká podnikatel, který českou dceřinou firmou z poloviny vlastní společně s dánskou mateřskou společností.
Řetězec nabízí zhruba čtyři tisíce položek v každé prodejně, k nimž každý měsíc přibude dalších 300 nových produktů na začátku a v polovině měsíce. “Nabídku sezónně obměňujeme. Náš sortiment obsahuje produkty, které se dají najít i v jiných obchodech. Z obyčejné skleničky ale dánský tým designerů udělá něco, co zákazníky přitahuje. Zboží vyvolává pocity a emoce,” míní podnikatel.