Dvojka za IKEA chystá v Česku ofenzivu. Kika omlazuje prodejny, chystá nové a do Vánoc chce e-shop


Praha – Za účasti prvních stovek nakupujících, ale také majitele celé značky Kika Němce Bruno Steinhoffa, se v Čestlicích u Prahy otevřela zrekonstruovaná prodejna tohoto řetězce s nábytkem, aktuálně největší z osmi, které firma v Česku má. Kika chce v Česku do Vánoc spustit e-shop a v následujících letech otevřít další pobočky.
"Prodejny jsou po víc než deseti letech od vstupu Kiky do Česka opotřebovány, chceme tímto krokem ukázat, že jsme seriózním hráčem mezi obchodníky s nábytkem," říká ředitel českého a slovenského zastoupení Kiky Jakub Střeštík. Renovace dalších prodejen mají následovat, zároveň se pracuje na výstavbě zcela nových nákupních domů.

Kika je podle Střeštíka poslední roky zisková, jak moc, ovšem nechce specifikovat a v obchodním rejstříku tyto údaje za uplynulé roky chybí. "V tržbách jsme loni v Česku a na Slovensku dosáhli zhruba třech miliard korun," prozrazuje alespoň. To Kiku po IKEA řadí na druhé místo mezi prodejci nábytku v Česku. Dvojka je matka Kiky, Steinhoff International, i celosvětově.
"Máme naplánováno minimálně šest dalších prodejen v několika příštích letech. Logicky budeme chtít jít po krajských městech, kde dosud nejsme," popisuje plán další expanze Střeštík s tím, že oproti stávajícímu umístění prodejen často v takzvaných retail parcích za městem bude chtít firma jít blíž centrům měst.
Zároveň chce Kika dál rozvíjet koncept kompaktnějších obchodů přímo v centrech měst. První takový funguje od loňska v obchodním domě Bílá labuť v centru Prahy. "Nesoustředíme se tam na velký nábytek, hlavně bytové doplňky a vybavení pro domácnost. A je to i marketingový nástroj zviditelnění značky, díky němuž si i tady lidé mohou objednat zboží z větších prodejen," poznamenává Střeštík.

Jde také o cestu, jak k sobě Kika může přilákat mladší zákazníky. Ti jí podle Střeštíka chybí. "Zatím nejsme příliš značkou pro dvacetileté. Náš zákazník je věkově někde nad třicet let. Na přilákání mladší věkové skupiny musíme zapracovat," ví šéf nábytkářské značky.
Dalším krokem k mladším zákazníkům má být připravovaný e-shop. "Ten už funguje v Rakousku, bude na stejné platformě, ale velmi lokalizovaný. Pracujeme na tom, v řádu měsíců jej spustíme, vybudovali jsme tým specialistů a finalizujeme celý projekt. Rádi bychom to stihli do Vánoc," prohlašuje Střeštík. Vývoj internetového obchodu prý vyjde na mnoho milionů korun.