Škoda zavádí pracovní sobotu. Na auta Yeti a Superb se už nemá čekat tak dlouho


Kvasiny - Výrobní závod společnosti Škoda Auto ve východočeských Kvasinách začne od začátku roku 2017 vyrábět automobily v osmnáctisměnném provozu. Lidé tak budou muset chodit do práce i o sobotách. Dosud byl normální týden s patnácti směnami.
Firma tak reaguje na velký zájem o vozy s okřídleným šípem na kapotě. „V současné době jsme plně vytíženi produkcí stávajících modelů a přípravou na ty již avizované. Abychom uspokojili vysokou poptávku, připravili jsme zavedení atypického systému pracovní doby pro osmáctisměnný provoz,“ říká vedoucí kvasinského závodu Jiří Černý.

„Celá záležitost již byla projednána s odborářskou organizací a dospěli jsme k dohodě, že nový směnný systém vstoupí v platnost od 1. ledna 2017,“ uvedl na autosalonu v Paříži šéf automobilky Bernhard Maier.
Hledají se noví zaměstnanci
Zatímco dosud se výrobní linka v montážních halách kvasinské automobilky zastavovala po konci páteční odpolední směny, v lednu nastoupí dělníci ještě na páteční noční směnu a pracovat se bude i na sobotní ranní a odpolední směně. Volná tak zůstane jen neděle.
Nábor lidí, které Škoda kvůli rozšíření výroby i dalším úkolům potřebuje, probíhá. „Zatím se nám to poměrně daří. Lidé slyší na nabízený plat, na možnost pořídit si výhodně auto na zaměstnanecký operativní leasing či na garanci ubytování za 1500 korun měsíčně,“ říká Černý. Přesto připouští, že část potřebných pracovních sil musí Škoda získat například v Polsku nebo na Ukrajině.

Škoda doufá, že díky přidaným směnám dokáže konečně snížit poměrně dlouhé čekací doby na modely Yeti a Superb, které se vyrábějí právě v Kvasinách. O Superb je v současné době mimořádný zájem. „Zatímco minulé generace jsme v dobách vrcholící poptávky vyráběli tři sta kusů denně, u té aktuální je to již přes čtyři sta,“ uvedl Černý v rozhovoru pro server iHNed.cz.
Podle něho je to do značné míry způsobeno zvýšeným zájmem o karosářskou variantu liftback. Dříve totiž převážná část zákazníků žádala kombi a nyní se již poměr mezi oběma verzemi téměř vyrovnal.
Čekají se týdny
Čekací doby na nový Superb se nyní podle mluvčí Škoda Auto Jany Bahníkové podařilo snížit na přijatelných 10 až 12 týdnů. Dříve se ale na určité verze čekalo i dvakrát tak dlouho.
V současné době je poměrně překvapivě nejdelší čekací lhůta na vůz Yeti, který je ve výrobě již od roku 2009 a příští rok vyjede ve zcela nové verzi. „V případě akční verze Yeti Trumf trvá dodání vozu 15 týdnů, u ostatních verzí je to ještě o něco více,“ připouští Bahníková.

Výrobní kapacity pro tento vůz se již v Kvasinách navyšovat nebudou. „Na přelomu roku ale začneme Yeti pro evropský trh dovážet také z ruského výrobního závodu v Nižním Novgorodu, kde doposud vznikaly exempláře pouze pro tuto zemi,“ sdělila Bahníková.
Továrna v Kvasinách v současné době rozšiřuje počet vyráběných modelů z loňských dvou na dvojnásobek. Již od jara se tu sestavují SUV Ateca pro další koncernovou značku Seat a během několika dnů odstartuje sériová produkce zatím největší škodovky s označením Kodiaq.