Volkswagen si patentoval autonomní řízení, které dokáže přijímat povely od řidiče


Až dosud se zdálo, že řidiči v budoucnu dostanou ve svých autech na výběr, zda chtějí řídit sami, nebo vše nechají na automatickém systému. Volkswagen ale nyní patentoval autonomní řízení, které by s řidičem mělo více komunikovat a v určitých situacích ho nechat zasáhnout do jízdy. Volkswagen počítá s tím, že auto bude svého řidiče v autonomním režimu neustále informovat o tom, co se děje. K tomu mu poslouží mimo jiné i obrazovka multimediálního systému. V určitých situacích ho navíc nechá zasáhnout. Typickým příkladem je jízda po dálnici, při které autonomně řízený vůz dojede pomalejší auto před sebou. Řidiče se pak zeptá, zda chce pokračovat nižší rychlostí za pomalým autem, nebo by byl raději, kdyby ho předjel.

Řidič přitom k potvrzení manévru využije malou dotykovou plochu, kterou inženýři Volkswagenu umístili na vrch řadicí páky – jak ukazuje přiložený obrázek pro patentní úřad. Poslouží zřejmě jako malý touchpad. S trochou představivosti by ale mohla fungovat i jako čtečka otisků prstů k nastartování auta. Dotykový povrch řadicí páky bude mít ještě jednu funkci. Pokud řidič uchopí hlavici do dlaně, autonomní řízení se vypne a vůz přejde do standardního manuálního režimu. Přechod z autopilota tedy bude rychlý a přirozený. Auta bez řidiče začíná testovat čím dál tím víc automobilek. Kromě Volkswagenu je zkouší třeba Google, Mercedes-Benz nebo Jaguar Land Rover. Rozšíření autonomních vozů zatím nejvíc brání legislativa, některé státy už ale povolily zkušební jízdy i v běžném provozu.